Performancing Metrics

دلایل تغییر مزه آب در خراسان شمالی | اتاق خبر
کد خبر: 356530
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 10:00
سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی با توجه به تغییر ناگهانی طعم آب در بجنورد گفت: شهروندان نگران این تغییر مزه نباشند.

اتاق خبر: سید ابراهیم علوی، گاهی در آب شرب مصرفی مرکز استان شاهد تغییر مزه هستیم که این اتفاق موجب نگرانی و گلایه‌مندی شهروندان شده است.

وی افزود: بعضی از روزها به دلیل بارندگی‌ها و سیلاب‌هایی که در سطح شهر بجنورد جاری می‌شود، بسیاری از این سیلاب‌ها مهار، اما سیلاب‌های بالادستی سد، وارد سد شیرین دره می‌شود.

علوی تصریح کرد: گاهی این سیلاب‌ها با گل‌ولای بسیار بالا وارد سد می‌شود که دستگاه‌های تصفیه موجود قادر به تصفیه و به نرمال رساندن سیلاب‌ها نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: خارج شدن آب‌های ورودی با گل‌ولای بالا از سد، به یک پروسه دو تا سه‌روزه نیاز دارد که در این مدت‌زمانی، آب مصرفی شهروندان از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود.

علوی افزود: منابع آب زیرزمینی که در این مدت برای مصرف شهروندان تأمین می‌شود ازلحاظ بهداشت و کیفیت بسیار عالی است و هیچ‌گونه نگرانی برای مصرف آن وجود ندارد.

وی اظهار داشت: به دلیل عادت کردن ذائقه مردم به آب شیرین دره و تغییر ناگهانی نوع مصرف آب از منابع زیرزمینی، شهروندان متوجه تغییر مزه آب می‌شوند.

هم‌اکنون آب مصرفی تمام شهروندان بجنوردی و روستاهای اطراف آن از آب سد شیرین دره تأمین می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید