Performancing Metrics

رکاب زن خوزستانی در بیمارستان | اتاق خبر
کد خبر: 356561
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 10:30
امیر ممبنی، رکاب‌زن خوزستانی، که با عنوان «سفیر نفس» از خوزستان تا تهران رکاب زده‌ بود به دلیل نفس تنگی و افت فشار راهی بیمارستان شد.

اتاق خبر:ممبنی امروز شنبه به تهران رسید و ساعت ۱۱ با استقبال رکاب‌زنان تهرانی و اصحاب رسانه در مراسمی به میزبانی اداره محیط زیست شهر تهران حضور پیدا کرد اما بعد از ظهر امروز به دلیل تنگی نفس و افت فشار راهی بیمارستان شد.

وی در حالی که به دلیل شرایط نامساعد جسمی به سختی صحبت می‌کرد  از دست اندرکاران خواست ترتیبی دهند تا فردا شرایط حضور وی در مجلس و رساندن طومار مردمی به نمایندگان مردم مهیا شود تا بتواند ماموریتی را که بر عهده اش نهاده شده به پایان برساند. اتفاقی که به گفته وی تا کنون عیرغم تلاشهای فراوان میسر نشده است.

این عضو انجمن محیط زیستی زیست پویان طبیعت رامهرمز، قصد دارد طوماری که در طول «مسیر نفس» به امضای فعالان محیط زیست و مردم شهرهای مختلف رسانیده را فردا همزمان با حضور معصومه ابتکار در مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان مجلس ارائه کند.

ممبنی تأکید کرده است که هدفش رساندن صدای مردم به وزارت نیرو است که مسئول اصلی سد سازی ها و بحران ریزگردها بوده و در این راه از نمایندگان مجلس و فراکسیون محیط زیست و همچنین سازمان محیط زیست هم درخواست می‌کند که او را همراهی و طومار را امضا کنند.

عضو انجمن زیست پویان رامهرمز درباره هدفش از برنامه «مسیر نفس» به خبرنگار مهر توضیح داد: من دلواپس محیط زیست هستم و به احترام زندگی دیگران با دوچرخه سفر می‌کنم.

امیر ممبنی افزود: برای برقرار کردن ارتباط نزدیک با مردم، برای لمس طبیعت و احترام به محیط زیست، برای دوری از هیاهوی زندگی و سفر کم هزینه با دوچرخه سفر می‌کنم.

این رکاب‌زن خوزستانی حرکت خود را چهارم تیرماه از شهر تاریخی رامهرمز در استان خوزستان آغاز کرده و پس از آن با شروع رکاب زنی از کنار رودخانه کارون سفر خود را ادامه داده و باگذشتن از خرم آباد، دورود، ازنا، آستانه، شازند، اراک، سلفچگان، قم و ساوه، امروز ۱۲ تیرماه به تهران رسید.

وی در خرم اباد با پدر بلوط، در دورود با اعضای انجمن بلوطبان، در آستانه با اعضای شورای شهر، در شازند با شهروندان، در اراک با اعضای پویش سه شنبه بدون خودرو، و در ساوه با دوستان دوچرخه سوار و هیئت پینگ پنگ و مسئولان دیدار داشت و در قم با کارمندان محیط زیست و اداره منابع طبیعی و عضو شورای شهر از محل ریزگردهای استان بازدید کرد.

پویش مسیرنفس به پیشنهاد امیر ممبنی و انجمن زیست پویان رامهرمز و برنامه ریزی و مدیریت گروه فرهنگی قرارسبز و حسن اجتماعی که پیش از این کمپین های موفقی همچون سه‌شنبه‌های بدون خودرو، نجات فوک خزری، پویش شهرپاک و سه‌شنبه بدون گوشت را انجام داده بودند شکل گرفته است.

پویش «مسیر نفس» با حمایت انجمن زیست پویان طبیعت رامهرمز، کمپین قرار سبز، کمپین مردمی سه‌شنبه‌های بدون خودرو، کانون دانشجویی همیاران طبیعت، جهاددانشگاهی لرستان، محافظان طبیعت اراک، بوم شناسان آریایی قم، گروه دوچرخه سواران غرب تهران، کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان (صدای پای آب)، انجمن مردم نهاد بلوط‌بان، دیده بان محیط زیست دورود، هیئت دوچرخه سواری استان خوزستان، هیئت دوچرخه سواری استان مرکزی، هیئت دوچرخه سواری استان قم، شبکه سمن های خوزستان، شبکه سمن های اراک و شبکه سمن های قم صورت گرفته است.

امیر ممبینی بعد ازظهر امروز نیز با گروه رکابزنان غرب تهران رکابزنی خواهد داشت و از مسیر میدان ولیعصر و بلوار کشاورز به سمت ستارخان و سرانجام پارک پردیسان تهران، محل سازمان حفاظت محیط زیست، حرکت خواهد کرد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید