Performancing Metrics

رایزنی سفیر ایران در کابل با وزیر امور خارجه افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 356576
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 11:08
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار «صلاح الدین ربانی» وزیر امورخارجه افغانستان، خواهان حل مشکلات موجود میان کنسولگری ایران در هرات و شهرداری این شهر شد.

اتاق خبر - «محمدرضا بهرامی» روز شنبه در این دیدار همچنین از وزیر امور خارجه افغانستان خواست تا در صدور مجوز مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات تسریع شود.
اواخر سال گذشته شهرداری هرات درغرب افغانستان اعلام کرد که یک ضلع دیوار کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به خیابان پیشروی داشته و باید تخریب شود و بخشی از این دیوار را تخریب کرد.
دولت افغانستان پس از این اقدام از شهرداری هرات خواست تا این قبیل اقدام ها را با هماهنگی حکومت مرکزی انجام دهد.
برخی از رسانه های افغانستان به تازگی گزارش هایی مبنی بر فاقد سند بودن ملک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات منتشر کردند و نوشتند که در اسناد وزارت امور خارجه افغانستان سندی که دال بر مالکیت این ملک به نام ایران باشد، یافت نشده است.
وزیر امورخارجه افغانستان در دیدار امروز(شنبه) سفیر جمهوری اسلامی ایران وعده داد که برای حل اختلاف به وجود آمده میان شهرداری هرات و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران درهرات، به بخش های ذی ربط دستور خواهد داد تا اسناد موجود کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات را مطالعه و قضیه را نهایی کنند.
ربانی همچنین در باره تأسیس مرکز فرهنگی ایران درهرات گفت که «افغانستان معتقد است که تأسیس مرکز فرهنگی ایران درهرات برمبنای یک موافقت نامه صورت گیرد تا افغانستان نیز بتواند بر مبنای آن، مرکز فرهنگی این کشور را در جمهوری اسلامی ایران تأسیس کند.»

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید