Performancing Metrics

اختصاص ۱۰۸ میلیارد تومان وام به شرکت‌های فناوری | اتاق خبر
کد خبر: 356606
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 12:46
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات درباره وام وجوه اداره شده به شرکت‌های فناوری توضیح داد: ۲۱۶ شرکت از این وام به مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان با کارمزد کم بهره‌مند شدند که البته از این تعداد ۴۰ شرکت در دوره قبلی از این وام‌ها استفاده کردند.

اتاق خبر:  امیرحسین دوایی، بزرگی بازار فناوری اطلاعات از بعد اپراتوری، ۲۰ هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی دارد که سه چهارم آن مبتنی بر انتقال صوت و پیامک است و پیش‌بینی می شود تا سال ۱۳۹۹ حجم بازار آی‌تی شش برابر افزایش یافته و به ۶۷ هزار میلیارد تومان برسد وسهم صوت و پیامک ۳۰ درصد شود.

او با اشاره به کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات در چارچوب اقتصاد مقاومتی گفت: در این کریدور وام وجوه ارائه شده و تسهیلات خاصی با رویکرد استانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی درون‌زاست، اما درون‌گرا نیست و برنامه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه در کریدور فناوری اطلاعات آمده است.

دوایی کریدور را مناطق ویژه فناوری در ایران دانست و بیان کرد: برنامه‌های حمایتی استانی کریدور فاوا شامل توسعه وجوه اداره شده به سازندگان بازی‌های رایانه‌ای برای تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال، ایجاد کارگروه‌های استانی برای وجوه ارائه‌شده برای تسهیلات کمتر از دو میلیارد ریال، اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های مستقر در شتاب‌دهنده‌های استانی،   پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در سراسر کشور با همکاری صندوق کارآفرینی امید می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه چین، کره و هند مناطقی در آسیا هستند که نمونه‌های ارزش اقتصادی بالا دارند، افزود: این مناطق به دلیل جذب نیروهای خلاق و سرمایه‌های خطرپذیر حامی اقتصاد دانش بنیان و کمک به ایجاد و توسعه خوشه‌های فناوری با هدف کسب مزیت‌های رقابتی دارای ارزش شده‌اند.

وی با اشاره به هدف فرمول‌های توسعه کریدورها گفت: هدف منشور کریدور فاوا، جایگزینی درآمد نفت با درآمدهای عظیم در حوزه فناوری است که با جذب سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد و ایجاد کریدورها نیازمند شرایط اقلیمی و اقتصادی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر است.

وی با اشاره به فعالیت کارآفرینان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات بیان کرد: کارآفرینان ایرانی نسخه‌های بومی خدمات فناوری جهانی را ارائه کرده‌اند، از جمله دیجی کالا که نمونه آمازون است، بازار نمونه گوگل پلی، آپارات نمونه یوتیوب، نت‌برگ نمونه گروپان، زرین‌پال نمونه پی‌پال و کلوب که نمونه فیس بوک است.

در این نشست همچنین اصغر نورالله زاده -مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید- گفت: قصد داریم با توجه به رویکردهای اقتصاد مقاومتی در صندوق حوزه فناوری اطلاعات مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه این حوزه کمک کنیم.

خسرو سلجوقی -عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات- نیز در ادامه این نشست بیان کرد: برای شرکت‌های نوپا از ظرفیت صندوق کارافرینی امید استفاده می‌کنیم و همچنین کارگروهی برای بازی‌های رایانه‌ای تشکیل می‌شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید