Performancing Metrics

ممنوعیت خرید لامپ‌های رشته‌ای توسط دستگاه‌های دولتی | اتاق خبر
کد خبر: 356628
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 14:25
در راستای کاهش میزان مصرف برق، خرید لامپ‌های رشته‌ای بالای 40 وات توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.

اتاق خبر: در راستای کاهش میزان استفاده از لامپ‌های التهابی رشته‌ای و براساس نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت خرید لامپ‌های رشته‌ای بالای 40 وات توسط دستگاه‌های دولتی، صدور پروانه تولید جدید یا افزایش ظرفیت خطوط تولید و همچنین ورود لامپ‌های التهابی رشته‌ای بالای 40 وات ممنوع اعلام شد.

بر این اساس و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر لغو صدور پروانه تولید، ثبت سفارش و ورود لامپ‌های التهابی رشته‌ای از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه (95/1/26) ممنوع بوده و گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است از ترخیص این لامپ‌ها جلوگیری کند و همچنین واردات لامپ‌های پربازده صرفاً با برچسب انرژی حداقل B مجاز است.

این در حالی است که تولیدکنندگان لامپ‌های التهابی رشته‌ای موظف هستند ضمن رعایت مفاد این تصویب‌نامه، مضرات استفاده از این لامپ‌ها را به پیشنهاد سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) و متناسب با سطح بسته‌بندی محصولات بر روی آنها درج کنند.

براساس این دستورالعمل، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است تا ضمن نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه، نسبت به ارائه گزارش مربوط به فواصل سه ماهه به کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط‌زیست و در پایان دوره هشت ماهه به هیأت وزیران اقدام کند.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید