Performancing Metrics

حل اختلاف میان شهرداری هرات و کنسولگری ایران | اتاق خبر
کد خبر: 356690
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 10:51
در دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه افغانستان مطرح شد:
سفیر ایران در افغانستان در دیدار خود با وزیر خارجه این کشور موضوع درباره دریافت مجوز برای ساخت یک مرکز فرهنگی در ولایت هرات توسط کنسولگری کشورمان در این شهر گفت‌وگو کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، حمیدرضا بهرامی بعد از ظهر روز شنبه در دیدار با صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، از وی درخواست کرد که برای تسریع روند پیگیری جواز مرکز فرهنگی ایران با سفارت این کشور همکاری‌های لازم را انجام شود.

جمهوری اسلامی ایران در حالی پیگیر ساخت یک مرکز فرهنگی در هرات است که چندی پیش گزارشی منتشر شد که کنسولگری این کشور در هرات جواز ساخت دیپلماتیک ندارد. میان شهرداری هرات و کنسولگری ایران در این ولایت برای دریافت مجوز ساخت این مرکز فرهنگی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار وعده داد که برای حل اختلاف میان شهرداری هرات و کنسولگری ایران در این ولایت به بخش‌های مربوط رجوع خواهد کرد تا اسناد کنسولگری ایران در هرات را مطالعه و قضیه را نهایی سازند.

وزیر امور خارجه افغانستان در مورد تأسیس مرکز فرهنگی ایران در هرات نیز گفت: افغانستان می‌خواهد که تأسیس مرکز فرهنگی ایران در هرات بر مبنای یک موافقت‌نامه صورت گیرد تا افغانستان نیز بتواند بر مبنای آن مرکز فرهنگی‌اش را در جمهوری اسلامی ایران تأسیس کند.

در این ملاقات در مورد مسایل مختلف دو جانبه دیگر در روابط دو کشور نیز تبادل نظر صورت گرفت.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید