Performancing Metrics

۱۰هزار واحد صنعتی تا پایان سال به مدار تولید می‌آیند | اتاق خبر
کد خبر: 356710
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 17:30
معاون وزیر صنعت گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در وزارت صنعت، تا پایان امسال ۱۰ هزار واحد صنعتی به ظرفیت و بهره برداری خواهند رسید.

اتاق خبر: علی یزدانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای امسال در خصوص بررسی مشکلات صنایع کوچک و متوسط، گفت: آنچه که ستاد اقتصاد مقاومتی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف کرده، به ظرفیت رساندن ۷۵۰۰ واحد صنعتی است .

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بیش از ۲۵ هزار واحد برای دریافت وام در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، بیش از ۵ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته و پرونده ۲۲۷ واحد به بانک ها ارسال شده است .

وی تصریح کرد: به بانک ها تاکید شده که ظرف مدت یک ماهه درخواست واحد ها مورد بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر، به علت ارتباط صنایع بزرگ با صنایع کوچک و متوسط، حرکت صنایع بزرگ سبب رشد دیگر صنایع نیز خواهد شد.

یزدانی گفت: ۱۶ هزار میلیاردی که براورد کرده ایم ۱۲ هزار واحد واحد صنعتی را به بهره برداری خواهد رساند؛ در این راستا ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۱۰ طرح و برنامه برای وزارتخانه ها دارد که تعدادی مربوط به وزارت صنعت است که قرار است واحد های تعطیل و زیر ظرفیت راه اندازی شود. به جرات می گویم در تمام کارگروه های استانی نمایندگان بخش خصوصی حضور دارند .

همچنین یحیی آل‌اسحاق در خصوص مشکلات صنایع کوچک و متوسط خاطرنشان کرد: واقعیت این است که برای این واحدها تخصیص منابع نشده است. کوچک ترین توجهی به صنایع کوچک و متوسط نشده است .

وی اظهار داشت: آنچه هم اکنون مشکل صنایع کوچک است این است که ۹۶ درصد واحدهای تولیدی بدون محاسبه واحدهای صنفی تولید هستند و از نظر اشتغال ۴۵ درصد بدون محاسبه واحد های تولیدی هستند.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بر اساس گفته رئیس‌کل بانک مرکزی ۵۲ درصد منابع بانکها فریز شده است یعنی ارائه نمی شود. همچنین از ۴۸ درصد باقی مانده حدود ۸ تا ۱۰ درصد به واحد های کوچک و متوسط که ۹۰ در صد در کشور است، تعلق می گیرد.

وی افزود: عمده ترین مشکلات هم مربوط به واحد های کوچک تولیدی است. اینکه دولت و نظام تصمیم گرفته اند که بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهند بسیار خوب است اما باید مورد توجه قررا گیرد که این امر چه میزان محقق شده است. واحدهای خصوصی مشکل دیگری به اسم فروش کالا دارند که باید این مسئله حل شود .

عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به سوال یزدانی در خصوص راهکار برای حل مشکلات صنایع کوچک و متوسط تاکید کرد:مشکلات بخش تولید در حا ل حاضر بحث صنایع بازرگانی، مالیات وبدهی های بیمه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس رویکرد اقتصادی دولت باید بحث واحدهای کوچک و متوسط و حل مشکلات آنها باشد .

در ادامه برنامه ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسون صنایع اتاق ایران گفت: علت پیش بینی ۱۶ هزار میلیارد برای تزریق به بنگاه های کوچک ومتوسط رکود در صنعت است. بر این اساس، دو قانون حمایت از تولید و بهبود مستمر فضای کسب و کار تصریح شده است که اگل قصد کمک به واحد های کوچک و متوسط داریم بخش خصوصی باید حتما نظر خود را اعمال کند و با بخش خصوصی مشورت شود که هنوز به بخش خصوصی توجهی نشده است.

روغنی تاکید کرد: طرح بنگاه های زود بازده در دولت قبل طرحی شکست خورده بود که به خوبی اجرا نشد و متاسفانه در زمینه حمایت از بنگاه های کوچک اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و در جلساتی که در استانها شکل می گیرد از نمایندگان بخش خصوصی دعوت نمی‌شود .

وی تاکید کرد: قیمت تمام شده در بنگاه های کوچک بالا است و این مانعی برای حضور آنها در بازار های جهانی است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید