Performancing Metrics

صید ساردین هیچ آسیبی به ذخایر خلیج فارس وارد نمی کند | اتاق خبر
کد خبر: 356712
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 17:35
مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه هم اکنون در استان هرمزگان نزدیک به ۶۰ هزار تن ساردین ماهی صید می شود گفت: صید ساردین هیچ آسیبی به ذخایر خلیج فارس وارد نمی کند.

اتاق خبر: سیدپرویز محبی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که برخی صیادان محلی معتقدند ذخایر آبزیان در آبهای هرمزگان مورد تهدید شناورهای پیشرفته ماهیگیری است، با بیان اینکه هم اکنون در استان هرمزگان نزدیک به ۶۰ هزار تن ساردین صید می شود گفت: این در حالی است که پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان صید ماهیان آنچوی و ساردین را به‌عنوان آبزیان سطح‌زی تا سطح ۹۰ هزار تن با نظارت شیلات مجاز دانسته است.

محبی با اشاره به نگرانی و دغدغه های اخیر فعالان زیست محیطی در رابطه با صید بی رویه ساردین ماهیان گفت: خوشبختانه در زمینه میزان صید ساردین ماهیان با توجه به ظرفیت های اعلام شده علمی و بررسی شده از سوی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان هیچ جای نگرانی برای عزیزان فعال در زمینه های  زیست محیطی وجود ندارند.

وی افزود:  بدون شک مبارزه با صید غیر مجاز و همچنین حفظ ذخایر آبزیان یکی از وظایف مهم و ذاتی شیلات هرمزگان است که در صورت حتی نزدیک شدن به محدوده خطر ذخایر ساردین ماهیان شیلات به سرعت وارد عمل می شود، هرچند با نظارت های مستمری که از سوی کارشناسان شیلات هرمزگان صورت می گیرد و ارزیابی های علمی هرگز وارد این مرحله نخواهیم شد.

جای خالی ساردین ماهیان در سبد غذایی خانواده های ایرانی

محبی گفت: ساردین ماهیان از ظرفیت های شیلاتی انحصاری استان هرمزگان است که  این ماهی از نظر ارزش غذایی به ویژه تامین امگا۳ به خوبی میتواند در سبد غذایی خانوارهای ایرانی نقش آفرینی کند

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین در ادامه با بیان اینکه فعالیت در زمینه صید ساردین ماهیان و همچنین ارزش آورده آن می تواند نقش مهمی در چرخه اقتصاد ساحل نشینان داشته باشد گفت:خوشبختانه ساردین ماهیان در بحث فرآوری انعطاف پذیری قابل قبولی دارند به طوری که می توان از چیپس تا سوسیس و کالباس از آنها تولید کرد.

وی در ادامه از برگزاری دو کارگروه تخصصی ویژه ساردین ماهیان در راستای ارزش افزوده آن خبر داد و گفت: در همین راستا هم سال گذشته برای اولین بار جشن ساردین ماهیان از سوی شیلات هرمزگان برگزار شد که این رویداد به صورت سالیانه در تقویم فعالیت های شیلاتی قرار می گیرد.

گفتنی است ماهی‌های ساردین، ماهی‌هایی روغنی هستند که در خلیج فارس شاهد منابع غنی این گونه از ماهیان هستیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید