Performancing Metrics

موافقت جهانگیری با افزایش قیمت سیمان | اتاق خبر
کد خبر: 356737
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 18:42
دبیر انجمن سیمان از موافقت معاون اول رئیس‌جمهور با افزایش قیمت سیمان خبر داد و گفت: تعیین میزان افزایش قیمت و تصمیم‌گیری نهایی در این مورد در جلسه اضطراری تولیدکنندگان سیمان صورت خواهد گرفت.

اتاق خبر:عبدالرضا شیخان با اشاره به مذاکرات انجام شده با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مورد قیمت‌گذاری سیمان، اظهار داشت: معاون رئیس جمهور با این مسئله موافقت کرده و این امکان وجود دارد که قیمت‌های متعادل‌تری برای سیمان اعمال کنیم.

وی ادامه داد: کار کارشناسی در این مورد در حال انجام است، تا با توجه به شرایط موجود طی روزهای آینده جلسه اضطراری تولیدکنندگان سیمان برگزار و قیمت جدید سیمان تعیین شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما افزایش بیش از 15 درصدی قیمت سیمان است، گفت: ولی باید کار کارشناسی صورت گیرد و طوری تصمیم‌گیری شود که شوکی به بازار وارد نشود.

شیخان ادامه داد: در حال حاضر با رکود و کاهش ساخت و ساز در کشور روبرو هستیم، اما شرکت‌های سیمانی نیز برای ادامه تولید و حفظ اشتغال خود نیاز به تعدیل قیمت‌ها دارند که قیمت‌های جدید متناسب با تولید و عرضه تعیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت مصوبه هر تن سیمان تیپ 2 فله تحویل درب کارخانه طبق مصوبه 30 خرداد 93 معادل 100 هزار تومان تعیین شده است، گفت: در حال حاضر سیمان کارخانه‌ها با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود، به طوری که میانگین قیمت سیمان در کشور حدود 80 تا 85 هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حمایت نیز با افزایش قیمت سیمان موافقت کرده است؟ گفت: بحثی با آنها نداشته‌ایم، اما با مسئولان بالادستی مذاکره شده و موافقت آنها گرفته‌ شده است.

منبع:فارس

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید