Performancing Metrics

۴۰۰۰میلیاردریال تسهیلات به صنایع کوچک استان مرکزی پرداخت می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 356961
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 07:04
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری به منظور رفع مشکل ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط استان مرکزی تخصیص می یابد.

اتاق خبر: مصطفی آمره ، در استان مرکزی ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که عملیات اجرایی و واگذاری زمین در ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی انجام شده و بیش از دو هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در این شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

وی افزود: از یک هزار و ۵۰۰ واحد در حال بهره برداری در سطح استان مرکزی، بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد پروانه بهره برداری اخذ کرده اند و مابقی بدون اخذ پروانه در حال بهره برداری هستند که با توجه به شرایط موجود، بخشی از این واحدها با ظرفیت کامل و برخی زیر ظرفیت اسمی در حال فعالیتند.

آمره با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد واحدهای صنعتی استان تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: توان مالی بخشی از این واحدها به دلیل مشکلات مالی و تحریم تحلیل رفته و عمده مشکلات این واحدها، مساله نقدینگی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی بیان داشت: مشکل دیگر این واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال، غیر رقابتی بودن محصولات تولیدی این واحدهاست و به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی تولید، بهای تمام شده محصولات از محصولات مشابه بالاتر است و از کیفیت کمتری برخوردارند.

آمره تصریح کرد: در سال جاری در استان مرکزی چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات دولتی برای صنایع کوچک و متوسط در نظر گرفته شده تا ۳۰۰ واحد صنعتی مجددا فعال شده و به چرخه تولید برگردند.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی به منظور به روز رسانی تکنولوژی واحدهای صنعتی، اقدام به راه اندازی کارگزاری فن بازار منطقه ای استان مرکزی کرده تا عرضه کنندگان و متقاضیان تکنولوژی بتوانند با استفاده از بومی سازی تکنولوژی توسط متخصصان و ظرفیت های دانشگاه های سطح استان، تکنولوژی واحدهای صنعتی را ارتقا دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: افتتاح دو پروژه تصفیه خانه در شهرک های صنعتی استان، ارائه طرح توسعه شهرک های صنعتی و اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی در اراک به عنوان برنامه شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی طی سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده است.

آمره افزود: بر اساس مصوبه کاهش آلودگی هوا که در سال گذشته در استان به تصویب رسید، مجوز استقرار واحدهای آلاینده از جمله تولید ایزوگام، قیر و ذوب سرب در شهرک های صنعتی سطح استان صادر نخواهد شد و باید شهرک های تخصصی برای استقرار این واحدها تاسیس شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی به منظور تاسیس شهرک صنعتی تخصصی تولید ایزوگام و قیر در استان مرکزی اعلام آمادگی کرده و پیگیر تملک زمین برای انجام عملیات اجرایی آن است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید