Performancing Metrics

جابه‌جایی ۱۳۰ میلیون مرسوله پستی در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 357006
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 09:17
مدیرعامل شرکت پست کشور از جابه جایی ۱۳۰ میلیون مرسوله در کشور در سال گذشته خبر داد.

اتاق خبر: حسین مهری، پست نوین با توجه به نیاز مردم  به سرعت در حال شکل گیری است و زیر ساخت فیزیکی آن مهیا شده و اقدامات الکترونیکی و نرم افزاری آن به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: در دو سال اخیر با حمایت وزارت اطلاعات و فناوری امکانات لازم نرم افزاری را فراهم کرده و تغییر نگرش در مجموعه اداره کل پست نیز اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت پست کشور تصریح کرد: در برنامه سال ۱۳۹۵ تجارت الکترونیک بسیار مهم است و متاسفانه در کشور مان از این حیث عقب ماندگی داریم  و ضرورت دارد با شتاب بیشتری تجارت الکترونیکی فعال شود.

وی ادامه داد: پست نوین به تدریج در حال شکل گیری است و در حال حاضر همه همکاران در کشور و  هیات موزعین تجهیز می شوند و آموزش های لازم در حال حاضر در حال انجام است و تا پایان شهریور ۱۰۰ درصد آموزش ها به اتمام می رسد.

مهری اظهار کرد: با توجه به فضای پساتحریم و بهبود روابط با دنیا در موضوع تراکنش های مالی مسئله در حال پیگیری است.

وی افزود: اجرای طرح نظام نشانی استاندارد ملی یا جی نف (GNAF) سبب می شود نشانی نویسی بر اساس کدپستی ۱۰ رقمی که نمایانگر هویت مکانی یک فرد است، صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه  ۱۴ میلیون از مکان های کشور ژئوکد شدند، عنوان کرد: طرح بهنگام سازی کدپستی که سال گذشته به اجرا درآمد به ۱۰۰درصد اهداف پیش بینی شده در بخش شهری دست یافت و ۶۰ درصد برنامه های بخش روستایی آن نیز کامل شده است.

وی افزود:  توسعه ۴۵ درصد از بانک‌های اطلاعاتی بر مبنای ۲۰۰۸ آی.سی ساماندهی شدند  که تکمیل ۵۵ درصد دیگر تا پایان سال انجام می شود.

مهری با بیان اینکه جهت گیری پست به سمت محصولات با ارزش افزوده است،  عنوان کرد: در سال گذشته ۱۳۰ میلیون مرسوله جابجا شد که ۳۵ درصد در پست سفارشی، ۳ درصد در پست ویژه و ۶۲ درصد در امانت پستی افزایش و در بخش پیشتاز ۸ درصد کاهش داشتیم.

وی افزود: پست نامه‌ها در دنیا در حال کاهش است و با راه اندازی ایباکس شاهد فعالیت پست نوین در کشور خواهیم بود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید