Performancing Metrics

پیش‌بینی تولید ۱۶۰ تن تخم‌مرغ صنعتی در شهرستان خرم‌آباد | اتاق خبر
کد خبر: 357032
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 10:25
مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۱۶۰ تن تخم مرغ صنعتی در شهرستان خرم آباد تولید و به بازار تقاضا عرضه شود.

اتاق خبر: مراد بیرانوند، با اشاره به اینکه مرغداران فعال گوشتی شهرستان خرم آباد طی خردادماه امسال ۲۸۶ هزار قطعه جوجه ریزی داشته اند، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا اواخر تیرماه امسال در سطح شهرستان میزان ۶۵۰ تن مرغ گرم وارد بازار مصرف شود.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، واحدهای مرغ گوشتی شهرستان خرم آباد هر سه ماه یکبار جوجه ریزی می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد به میزان تخم مرغ تولید شده در سطح شهرستان طی ۹ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: طی شش ماه دوم سال گذشته و سه ماه اول سال جاری ۱۲۰ تن تخم مرغ صنعتی توسط واحدهای تخم گذار شهرستان خرم آباد تولید و روانه بازار مصرف شد.

بیرانوند بیان داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۱۶۰ تن تخم مرغ صنعتی در شهرستان خرم آباد تولید و به بازار تقاضا عرضه شود.

وی به وجود پنج واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت تولید ۱۷۵ هزار قطعه در شهرستان خرم آباد اشاره کرد و گفت: این واحدها به دلیل کمبود نقدینگی، عدم ثبات بازار فروش و بدهی های بانکی با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعالیت نمی کنند به طوریکه اکنون تنها دو واحد آن ها فعال بوده و در صورت راه اندازی سه واحد دیگر در یک دوره ۱۸ ماهه مقدار سه هزار و ۸۵۰ تن تخم مرغ صنعتی به میزان تولید فعلی شهرستان اضافه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون قطعه ماکیان بومی توسط خانوار روستایی در سطح شهرستان خرم آباد نگهداری و پرورش داده می شود، افزود: این میزان می توانند سالانه بیش از چهار هزار تن تخم مرغ ارگانیک تولید و به بازار عرضه کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید