Performancing Metrics

۹ کمیسیون پزشکی در حوزه توانبخشی بهزیستی گلپایگان تشکیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 357084
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 14:04
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: ۹ کمیسیون پزشکی در حوزه توانبخشی برای بیماران تحت پوشش بهزیستی گلپایگان تشکیل شد.

اتاق خبر:حسن مرادی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پایش یک هزار و ۷۵۰ پرونده بهزیستی گلپایگان نشان می دهد، این اداره در حوزه توانبخشی به ۴۰۰ خانوار و در حوزه اجتماعی به سه هزا نفر تحت پوشش اداره در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و مشارکت ها و یک حوزه پشتیبانی خدمات ارائه می کند.

وی تصریح کرد: در حوزه توانبخشی تعداد افراد تحت پوشش یک هزار و ۷۵۰ نفر است که ۵۸۰ نفر آنها معلول جسمی- حرکتی، ۴۶۰ نفر کم توان ذهنی و ۳۹۰ نفر بیمار اعصاب و روان، ۲۱۰ نفر ناشنوا و تعداد ۱۰۰ نفر نیز نابینا هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان افراد تحت پوشش خانوار در حوزه اجتماعی را ۴۰۰ خانوار برشمرد و بیان کرد: ۲۵۰ نفر این افراد از کارافتاده و سرپرست خانوار بوده و ۱۵۰ نفر آنها را زنان بی سرپرست تشکیل می دهد.

مرادی با بیان اینکه سال گذشته مرکز اوتیسم گلپایگان فعالیت خود را با توجه به نیاز شهرستان آغاز کرد، افزود: امید است با اعطای یارانه به این مرکز خدمات دهی آن در سطح شهرستان بازدهی بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی چهار مرکز روزانه در تحت نظارت این اداره هستند، اظهار کرد: این مراکز دو واحد جداگانه پسران و دختران بالای ۱۴ سال کم توان ذهنی، یک مرکز تلاش ویژه دختران و پسران زیر ۱۴ سال دارای اختلال کم توان ذهنی و یک مرکز شبانه روزی سالمندان را شامل می شود.

مرادی از فعالیت ۱۰ مهد کودک در حوزه اجتماعی اداره بهزیستی گلپایگان خبر داد و افزود: مهدهای کودک شامل یک آدینه مهد، روستا مهد، هشت مهد شهری و یک مرکز شبه خانواده ویژه کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست که ۹ نفر نوجوان در آن نگهداری می شوند، است.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان در حوزه مددکاری چهار مرکز اورژانس اجتماعی ویژه کودکان بدسرپرست،کودک آزاری، همسرآزاری و کلینیک مددکاری امام علی (ع) فعالیت دارند، گفت: در حوزه پیشگیری دو مرکز ترک اعتیاد به صورت کمپ ترک اعتیاد و مرکز سرپایی ابن سینا، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه پیشگیری مرکز مشاوره ازدواج و خانواده و مرکز مشاوره عمومی فعالیت دارند و مرکز مشاوره ای در شهرک الوند گلپایگان نیز به زودی شروع به کار خواهد کرد.

مرادی با اذعان به اینکه ۳۰ نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان که دچار ضایعه نخاعی (جسمی- حرکتی) هستند ماهیانه بابت نگهداری حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال دریافت می کنند، افزود: ۶۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش توانبخشی از ۵۳۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال مستمری بگیر هستند.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان از فعالیت ۹ کمیسیون پزشکی در حوزه توانبخشی از ابتدای سال خبر داد و افزود: کمیسیون های تشکیل شده در راستای اعصاب و روان سه مورد، موارد خاص شش مورد و تعداد ۲۳۰ نفر پایش و ارزیابی مجدد شده اند و هفته ای دو الی سه جلسه ارزیابی تست هوش از آنها صورت می گیرد.

وی ضمن تقدیر از مشارکت ها و حمایت های مردمی در راستای کمک به خانواده های نیازمند در حوزه بهزیستی شهرستان از پرداخت یک میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی خبر داد و بیان داشت: خیرین و نیکوکاران گرامی مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال نیز در ماه مبارک رمضان در راستای کمک به خانواده های نیازمندان اهدا کردند که به صورت موادغذایی بین مددجویان توزیع شد.

مرادی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ نفر از مددجویان در راستای توانبخشی وام اشتغال بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال دریافت کرده اند، افزود: امید است بتوانیم در هفته بهزیستی نمایشگاه ویژه حوزه اشتغال در پارک جنگلی شامل تولیدات واحد اشتغال، سبزیجات و ... برای نمایش و فروش دایر کنیم.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست خبری، خبرنگاران و اصحاب رسانه گلپایگان با همراهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان از نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد واقع در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار داشتند که دو گروه خودیار معتادین گمنام و اداره بهزیستی در راستای پیشگیری اولیه اعتیاد آن را برپا کرده اند که برای بازدید عموم شهروندان دایر است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید