Performancing Metrics

دولت و مجلس روی خط همگرایی | اتاق خبر
کد خبر: 357274
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 04:06
اولین نشست مشترک دولت یازدهم و مجلس دهم، یکشنبه‌شب برگزار شد و دو قوه درباره مسائل روز بویژه موضوعات اقتصادی و ماجرای جنجالی فیش‌های حقوقی نامتعارف رایزنی کردند. در این نشست علی لاریجانی رئیس قوه مقننه تاکید کرد: شرایط کشور و جهان و وجود مشکلات اقتصادی و

اتاق خبر - این روزنامه با بررسی عنوان بازی با سلامت مردم، نوشت: حکایت رنگ کردن گنجشک و فروختن قناری، شرح حال این روزهای صنعت غذایی ایران است. تقریبا هفته‌ای نیست که خبر تقلب در یکی از فرآورده‌های غذایی در رسانه‌های مختلف منتشر نشود. با این‌که سازمان غذا و دارو، سازمان ملی استاندارد و سایر نهادهای قانونی با تقلب‌های غذایی برخورد می‌کنند، اما حجم این تقلب‌ها به حدی زیاد و متنوع است که به صفر رساندن این تقلب‌ها بعید به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، تقلب‌های غذایی درحالی با جان و سلامت مردم بازی می‌کند که خیلی از شهروندان هم از وجود آنها بی‌خبرند. محمدحسین عزیزی، رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با جام‌جم به رایج‌ترین تقلب غذایی در کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: «رایج‌ترین تقلبی که هم‌اکنون در صنایع غذایی کشور اتفاق می‌افتد، جایگزین کردن مواد اولیه ارزان‌تر به جای ترکیبات گران‌قیمت محصولات غذایی است.»
روزنامه جام جم با درج عنوان راحت‌طلب شده‌ایم، آورد: بیوک میرزایی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گویی درباره فعالیت های هنری جوانان امروز اظهار داشت: انگار جوانان اصلا انگیزه فعالیت هنری ندارند. راحت طلب شده‌ایم. دوره ما یک قران یک قران پول جمع می‌کردیم به جای این که سوار اتوبوس شویم، پیاده می‌رفتیم تا بتوانیم پول بلیت سینما را جور کنیم اما الان جوان‌ها فکر می‌کنند، می‌توانند با پول به همه جا برسند و حتی نقش‌های خوبی در تئاتر، سینما و تلویزیون را بخرند و وقتی جلوی دوربین می‌آیند متوجه می‌شوی، هیچی بلد نیستند چون زحمت نکشیده و اصول بازیگری را بلد نیستند. انگیزه جوانان امروز فقط رسیدن به پله آخر است بدون هیچ زحمت و تلاشی.
این روزنامه با انتخاب عنوان برنامه‌های گفت‌و‌گو محور نیازمند نوآوری، آورد: برنامه‌های گفت‌وگو محور تلویزیونی از گونه سبک‌هایی هستند که ساخت و پخش آنها همواره در شبکه‌های گوناگون رسانه ملی مورد توجه قرار داشته و برنامه‌های موفقی هم در طول این سال‌ها روی آنتن رفته و مورد استقبال مخاطبان واقع شده است. این نوع برنامه‌ها عموما با ضوابطی تقریبا ثابت روی آنتن می‌رود، از حضور مهمانان شناخته شده استفاده می‌کند و مجری مطرحی که از چهره‌های شناخته شده تلویزیون هم هست، هدایت گفت‌وگو را به عهده می‌گیرد. در ماه رمضانی که به روزهای پایانی‌‌اش رسیده‌ایم، برنامه‌هایی از این دست به شکل چشمگیرتری روانه شبکه‌های گوناگون سیما شدند، برنامه‌هایی همچون «دعوت»، «شیدایی»، «ماه نشان»، «رو به راه»، «عقیق»، «شب‌های رمضان» و.... به نظر می‌رسد همه این برنامه‌ها در مسیری ثابت دنبال می‌شدند و جای خالی خلاقیت در عنصر سازنده‌شان محسوس بود.
انسیه شاه‌حسینی در گفت‌وگویی با عنوان خلأ مهندسی فرهنگی در سینمای دفاع مقدس، تصریح کرد: در تمام دنیا سینما وامدار وقایع مهم ملی از جمله جنگ است. به این دلیل که سینما اگر آبشخور نداشته باشد، خشکیده می‌شود. کشورهای غربی با وجود گذشت سال‌ها از زمان وقوع جنگ‌هایشان هنوز هم آن را دستمایه آثارشان قرار می‌دهند و نسبت به آن عرق ملی دارند. متاسفانه سینمای ما نتوانست بار عظیم دفاع از ارزش‌های جنگ را تمام و کمال به مقصد برساند. به این دلیل که متولیان این حوزه برنامه‌ریزی صحیح و کاملی راجع به آن نداشتند. سینمای دفاع مقدس، مهندسی فرهنگی ندارد.
این روزنامه یادداشت های «رضایتمندی جامعه در سایه تعامل قوا» و «قراردادهای جدید نفتی آماده اجرا نیست» را به ترتیب به قلم علی‌اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس و حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس منتشر کرد.
روزنامه جام جم در ضمیمه جام ورزشی عنوان «تماشاگران ایرانی در قلب من هستند» را در گفت و گو با فوق ستاره والیبال ایتالیا برجسته کرد.
«قلیان های خوش خط و خال با طعم اعتیاد»، «سلمان خان: عید فطر برایم خوش شانسی می آورد» و «در انتظار یک اتفاق مبارک» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
*گروه اطلاع رسانی

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید