Performancing Metrics

حملات بغداد مرگبارترین حملات در 13سال گذشته بود | اتاق خبر
کد خبر: 357309
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 09:14
سی ان ان:
شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' روز سه شنبه با اشاره به انفجارهای اخیر بغداد که گروه تکفیری – تروریستی داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت، گزارش داد: انفجارهای بغداد مرگبارترین حملات تروریستی عراق در 13 سال گذشته بود.

اتاق خبر - 'سی ان ان' افزود: در هفته جاری و در مرگبارترین حملات انتحاری از سال 2003 تاکنون، 215 نفر در بغداد کشته شدند.
تلویزیون آمریکایی گفت: داعش مسئولیت بدترین حملات انتحاری از سال 2003میلادی بدین سو در بغداد را برعهده گرفت.
سی ان ان گزارش داد: حملات داعش در بغداد و دیگر نقاط جهان همچون استانبول، داکا(بنگلادش) به دلیل از دست دادن مواضع زمینی خود در عراق و سوریه است.
سرهنگ 'کریس گرر' (Chris Garer) سخنگوی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا درمورد حملات مرگبار اخیر بغداد به 'سی ان ان' گفت: با انجام عملیات تروریستی در سراسرجهان همچون استانبول، داکا و بغداد، داعش تلاش دارد تا نشان دهد که همچنان یک تهدید فعال و ملموس است.
درهمین حال 'جیمز اسپایدر مارکس' ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در واکنش به حملات مرگبار اخیر در بغداد به سی ا ن ان گفت: دولتی که در بغداد است با توجه به وقایع پایتخت، در تمامی عراق ناکام و شکست خورده است.
مارکس افزود: داعش توانایی بهره برداری از زمان را دارد، اقدام به افزایش پیام، افزایش آموزش می کند و آنهایی را که آموزش داده به خارج صادر می کند.
سی ان ان دربخش دیگری از گزارش خود گفت: کارشناسان نظامی بر این باورند که داعش و ایدئولوژی داعش را نمی توان با 'بمب' و یا 'گلوله' کشت.
'روبرت اوتو' (Robert Otto) ژنرال نیروی هوایی آمریکا دراین زمینه به 'سی ان ان' گفت: ما می توانیم افراد، رهبران و آنهایی که در داعش مسئول هستند بکشیم، اما آنها افراد دیگری را در رده های بالاتر جایگزین می کنند.
به گزارش ایرنا، درحمله تروریستی سحرگاه روز یکشنبه (13تیرماه) در خیابان 'کراده مریم' در مرکز بغداد که با یک دستگاه کامیون یخچال دار حاوی مقادیرزیادی موادمنفجره صورت گرفت، 215کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.
این حملات از سوی گروه تکفیری – تروریستی داعش درحالی صورت می گیرد که طی هفته های گذشته نیروهای عراقی و نیروهای بسیج مردمی توانستند شهر فلوجه را که از سال 2014میلادی در اشغال این گروه تروریستی بود، آزاد کرده و اکنون متوجه آزادسازی موصل درشمال عراق شوند.
ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید