Performancing Metrics

حساب امانی برای دستمزد مهندس ناظر | اتاق خبر
کد خبر: 357320
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 10:23
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از راه‌اندازی حساب امانی برای اصلاح رویه پرداخت دستمزد مهندسان ناظر در آینده نزدیک خبر داد.

اتاق خبر: اکبر ترکان در آخرین نشست خبری خود در مقام ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درباره یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که هم اکنون در برخی سازمان‌های نظام مهندسی وجود دارد از چاره اندیشی برای این مشکل خبر داد.

وی اعلام کرد: به منظور اصلاح رابطه مالی ناسالم بین سه ضلع ساخت‌و‌ساز یعنی مالک، ناظر و سازمان نظام مهندسی به زودی و با تصویب شورای مرکزی رویه مشکل دار پرداخت حق‌الزحمه مهندسان ناظر اصلاح و روش جدید جایگزین شیوه فعلی خواهد شد.

ترکان با تایید معضل انباشت پول مالکان در سازمان‌های نظام مهندسی کشور و بروز برخی تخلف‌ها در این باره گفت: قرار است پس از تصویب این پیشنهاد پول مالکان که باید در 5‌مرحله متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه به مهندسان ناظر بابت دستمزد آنها پرداخت شود در حسابی غیرقابل برداشت به نفع مهندسان ناظر و با نام مالک ذخیره شود و با تایید سازمان نظام مهندسی مبنی بر پیشرفت مراحل کار این پول از طریق بانک به مهندس ناظر پرداخت شود.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن این سازوکار مشکلاتی که به دلیل انباشت پول در حساب برخی سازمان‌های نظام مهندسی ایجاد می‌شد، برطرف شده و سود پول انباشته شده به مالک پول که همان مالک ساختمان در حال اجرا است، می‌رسد.

این در حالی است که پیش از این سود پولی که از طرف مالکان برای پرداخت مرحله به مرحله به‌صورت یکجا به حساب سازمان‌های نظام مهندسی واریز می‌شد به نفع برخی سازمان‌ها قابل برداشت بود.

همچنین برخی مهندسان ناظر از عدم پرداخت به موقع حق‌الزحمه‌ها از برخی سازمان‌ها گلایه داشتند که به گفته ترکان با راه‌اندازی حساب امانی برای پرداخت دستمزد مهندسان ناظر این رویه اصلاح خواهد شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» ترکان در حالی از اصلاح رویه مشکل‌دار پرداخت حق الزحمه مهندسان ناظر خبر داد که وی آخرین صحبت‌های خود را در مقام ریاست سازمان نظام مهندسی تا پیش از انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی این سازمان برای دوره جدید مطرح کرد.

به این ترتیب، با برگزاری انتخابات در انتهای تیرماه، دوره جدید فعالیت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور با انتخاب اعضای جدید این شورا که از میان برگزیدگان سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها که سال گذشته در انتخابات این سازمان رای آوردند، آغاز خواهد شد. منتخبان این انتخابات در نهایت با تایید وزیر راه و شهرسازی از رئیس‌جمهوری برای تصدی مقام عضویت در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور حکم دریافت می‌کنند.

اکبر ترکان به دلیل انصراف از کاندیداتوری انتخابات سال گذشته سازمان‌های نظام مهندسی مطابق با ضوابط نظام مهندسی قادر به کاندیداتوری برای ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور هم نخواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

95103

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید