Performancing Metrics

انهدام 42 باند قاچاق کالا در همدان | اتاق خبر
کد خبر: 357346
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 13:05
رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: 42 باند قاچاق کالا در سه ماهه نخست امسال شناسایی و متلاشی شدند.

اتاق خبر:سرهنگ رضا زارعی روز سه شنبه افزود: میزان کشف کالای قاچاق در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سه ماهه سالجاری 400 میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان با ذکر اینکه امسال چهار مرحله رزمایش سراسری در این استان اجرایی شده گفت: در بین دستگیر شدگان 9 مجرم حرفه ای و سابقه دار که فعالیتهای گسترده ای داشته اند نیز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
سرهنگ زارعی افزود: به دنبال اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا اقدامهای کنترلی پلیس تشدید شده بگونه ای که شاهد توفیق عوامل انتظامی و ناامن شدن جاده های استان برای قاچاقچیان بوده ایم.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بیشتر کالاهای قاچاق از مرزهای غربی تهیه شده و هدف توزیع آن در مرکز کشور است که قاچاقچیان هنگام عبور از مسیرهای این استان در دام پلیس گرفتار می شوند.
وی اظهار کرد: بیشتر قاچاقچیان جوان، سابقه دار و غیربومی هستند و کالاهایی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، سیگار و پوشاک بیشترین میزان کشفیات پلیس را تشکیل می دهد.
رئیس پلیس اگاهی استان همدان تاکید کرد: با توجه به پرداخت نکردن حق گمرکی، کالای قاچاق با قیمت ارزان به فروش می رسد که استقبال شهروندان از اینگونه کالاها منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی داخل کشور می شود.
سرهنگ زارعی هشدار داد: گرایش به سمت استفاده از کالای قاچاق علاوه بر تعطیل کردن واحدهای صنعتی و تولیدی داخلی فرصتهای شغلی را از بین برده و بیکاری را افزایش می دهد.
وی توصیه کرد: شهروندان نه تنها کالای قاچاق خریداری نکنند بلکه مکان های عرضه اینگونه کالاها را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید