Performancing Metrics

کشفیات مواد مخدر در استان کرمان 13درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 357411
تاریخ انتشار: 16 تیر 1395 - 19:36
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: کشفیات مواد مخدر در استان کرمان در سه ماه نخست سال جاری 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش اتاق خبر، حسین چناریان عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: در این مدت 24 هزار و 525 کیلوگرم مواد مخدر از سوی دستگاه های مقابله کننده در استان کرمان کشف شده است.
وی بیان کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال میزان مواد مخدر کشف شده از سوی نیروی انتظامی 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مواد کشف شده مربوط به تریاک بوده است، افزود: دستگیری های مربوط به مواد مخدر نیز هشت درصد افزایش داشته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان درباره تعیین تکلیف معتادان و بیماران خاص معتاد گفت: در این باره نگرانی هایی در جامعه وجود دارد.
وی اظهارکرد: از مجموع 160 زن وارد شده به مرکز ماده 16 زنان، 45 نفر مورد آزمایش قرار گرفته اند که از این تعداد هفت نفر دارای اچ آی وی مثبت بوده اند.
چناریان گفت: این افراد در صورتی که بیمار باشند برای درمان به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند، اما درمان خود را ادامه نمی دهند.
وی عنوان کرد: بخش عمده ای از این افراد علاقه ای به استفاده از وسایل بهداشتی و ادامه درمان ندارند و علاقه دارند به خانه های مصرف مواد مخدر برگردند و تعدادی از آنها نیز از بیماری خود آگاهی ندارند و افرادی که با آنها در ارتباط هستند نیز از بیماری خود آگاهی ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه های گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از 23 خرداد تا دهم تیرماه برگزار شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ادامه داد: نصب 100 مورد شعار آگاه سازی در سطح شهر، چاپ پیام های پیشگیرانه در رسانه ها، افتتاح بازارچه اشتغالزایی، افتتاح سمن سرا، ایستگاه سفیر سلامت، برگزاری 20 کارگاه علمی، تشکیل زنجیره نه به اعتیاد و ارسال بیش از یکهزار پیامک آگاه سازی از جمله برنامه های هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان بوده است.
استان پهناور کرمان به دلیل همجواری با مرزهای شرقی کشور آسیب پذیری زیادی در برابر مواد مخدر داشته است.
این نشست به ریاست استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید