Performancing Metrics

تعیین اهداف و کشورهای مختلف برای حمله | اتاق خبر
کد خبر: 357477
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 01:24
مقامات فعلی و قبلی امریکا می گویند حملات مرگبار ربط داده شده به داعش در چهار کشور نشان از محدودیت تلاشهای تحت رهبری امریکا برای سست کردن جنگ اندازی این گروه به سوریه و عراق و چالش متوقف کردن حملاتی دارد که نه تنها درسطح جهان پراکنده اند بلکه از نظر انتخا

به گزارش اتاق خبر، پل پیلار یک تحلیلگر باتجربه سیا که اکنون در دانشگاه جورج تاون تدریس می کند، گفت : بمباران رقه برای بیرون راندن این افراد از پایتخت آنها نمی تواند آنها را متوقف سازد. 
مقامات دولت اوباما طی ماههای اخیر غالبا تصویری از این حملات مرگبار داعش در سطح جهان به عنوان واکنش مستقیم به موفقیت ائتلاف ضد داعش تحت رهبری امریکا در بیرون راندن آنها از بخش های وسیعی از خاک عراق و سوریه ارائه داده اند.
مقامات فعلی و قبلی امریکا می گویند : هرچند که بخشی از این تصویر ارائه شده ممکن است حقیقت داشته باشد ، ولی به طور آشکار ساده انگارانه بوده و نحوه گسترش نفوذ داعش را فراتر از اراضی تحت کنترل این گروه را دست کم گرفته است.
این مقامات می گویند : یارگیری و تبلیغات داعش درخارج از خلیفه گری خود خوانده اش از مدتها پیش از آنکه شهرهای کلیدی درعراق و این اواخر فلوجه را از دست بدهد ، کاملا مشهود بود.
یک مقام امریکا که فعالیت گروههای شبه نظامی را از نزدیک زیر نظر دارد گفت : شواهد و قرائن از مدتها پیش در مورد گستره نفوذ ، استخدام نیرو و تبلیغات داعش چه به صورت آن لاین و چه به شکل پیک و فرستاده رو به افزایش بود و هزینه های نظامی و اقتصادی نگهداری بخش به مراتب کمتر گسترش یافته خلافت اصلی اش کاملا روشن شده بود. '
برخی از تحلیلگران گفتند : داعش در لفافه جدید ، به القاعده شباهت بیشتری پیدا کرده و عمدتا تمرکز خود را بر انجام جملاتی در مقیاس گسترده به جای نگهداشتن اراضی متمرکز کرده است.
این مقام امریکا گفت : ساخت و نگهداری یک خلافت احتمالا گرانتر و پیچیده تر از آن چیزی بود که داعش در ابتدا گمان می کرد.
مقامات امریکا می گویند آنها هنوز درمورد تجزیه و تحلیل ارتباط داعش و حمله 28 ژوئن به فرودگاه استانبول هستند که 45 کشته بر جای گذاشت . بیست خارجی نیز در یک قهوه خانه داکا کشته شدند و دست کم 175 نفر نیز در بمب گذاری بغداد جان خود را از دست دادند.
یک مقام امریکا گفت : حملات ترکیه ، عراق و عربستان سعودی ظاهرا ارتباط مستقیم با داعش داشت . حمله بنگلادش ممکن است الهام گرفته از داعش باشد ولی درعین حال ریشه های محلی خود را داشته است.
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است :' ما همواره تصریح کرده ایم که حملات نظامی برای شکست داعش یا رفع تهدید این گروه کافی نیست. یک مبارزه تاریخی برای پرداختن به علل افراط گری تنها راه وارد کردن یک شکست پایدار به داعش است. 

منبع: ایرنا

95102

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید