Performancing Metrics

امام جمعه مشهد: استکبارستیزی ملت ایران بی نظیر است | اتاق خبر
کد خبر: 357549
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 07:38
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها ملتی است که در عرصه سیاسی از استکبار و غیرخدا رهیده و استکبارستیزی آن در تاریخ معاصر بی نظیر است.

به گزارش اتاق خبر، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در خطبه های نمازعید فطر در جمع هزاران زائر و مجاور در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: امروز کشور ما در عرصه سیاسی در نتیجه رهبریهای داهیانه امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فداکاریهای شهدا، جانبازان و سربازان نظام از موقعیتی بی نظیر در استکبارستیزی در دنیا برخوردار می باشد و از هرچه غیر خداست جدا شده است.
وی ادامه داد: اما در عرصه فرهنگی این جدایی از غیر خدا و اتصال به خداوند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
امام جمعه مشهد گفت: در این میان افرادی که در نظام مسئولیت پذیرفته اند باید در مسیر رهایی از وابستگی به غیرخدا اقدام کنند و این امر زمانی محقق می شود که در عرصه اجتماعی شاهد گناه و معصیت نباشیم.
وی افزود: بی حجابی به عنوان یک مساله فرهنگی مظهر گناه و معصیت است و یک فرد بی حجاب عرصه زندگی اجتماعی را آلوده به گناه می کند و در واقع این زندگی مظهر غضب خداوندی است.
آیت الله علم الهدی جدایی از غیرخدا را در عرصه فرهنگی منوط به عدم بروز و ظهور ابتذال در زندگی فرهنگی ذکر و بیان کرد: مساله اجرای کنسرت به عنوان اجرای موسیقی و آهنگ مربوط به فتوای مراجع است و افراد بر اساس نظر مرجع تقلید خود عمل می کنند.
وی ادامه داد: در عین حال برگزاری کنسرت با حاشیه هایی همراه است که ابتذال می باشد چنانکه با ابراز احساس، هیجان و کف و سوت زدنهای عده ای این کنسرت ها نمودی از غضب خداوندی و بروز گناه در مظاهر زندگی اجتماعی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کسی با خوشی و شادی مردم مخالف نیست اما این خوشی نیست و عین ناخوشی و آلودگی است که جامعه را فاسد می کند و نه تنها برگزاری و شنیدن آن حلاوت و شیرینی ندارد بلکه نوعی لذت شیطانی در جوان القا می کند.
وی افزود: هر امری که در حاشیه خود هیجانهای نامشروع داشته باشد هرچند مقدس هم باشد چون با حرام تداخل می یابد گناه است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: به عنوان مثال ورزش امری مطلوب است زیرا برای سلامتی جوانان ضروری می باشد اما اگر در اجرای برنامه ورزشی قهرمانی عده ای دختر و پسر حضور یابند و فضایی برای بروز هیجانات خود بیابند، در این فضا کف و سوت و تخلیه هیجانات دختران در کنار پسران خود ابتذال و مظهری از گناه است.
وی گفت: در این کشور طی ایام ماه مبارک رمضان این ابتذال در جامعه نمود یافت و مسئولانی که این زمینه را فراهم کرده اند بدانند جهنم فقط جای گناهکاران نیست، محل عذاب افراد منحرفی که جامعه را به انحراف می کشانند نیز هست.
امام جمعه مشهد افزود: در حوزه فرهنگ نتوانسته ایم از غیر خدا جدا شویم و عامل آن هم افرادی هستند که جلوی بروز این مفاسد را نمی گیرند و خود عامل ایجاد آن هستند.
وی ادامه داد: در هر نقطه ای از این کشور برگزاری و اجرای کنسرت ابتذال و اجرای آن در مشهد بی حرمتی و جسارت به امام رضا(ع) است.
آیت الله علم الهدی در ادامه همچنین با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نامگذاری امسال با عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' گفت: نقطه اتصال به خدا در عرصه اقتصاد بریدن و جدا شدن از هر راهبرد اقتصادی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب و داشته های خود است.
وی افزود: این جامعه و مردم می توانند روی پای خود بایستند و زمام اقتصادی خود را به خارج از این مملکت ندهند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مخاطب دستور رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی هم دولت و هم ملت است لذا مردم نیز باید در این حوزه ورود یافته، از محصولات داخلی استفاده کرده، به سراغ اجناس خارجی نروند و در مقابل جلوی ورود گسترده کالاهای خارجی و قاچاق نیز بطور جدی گرفته شود.

منبع: ایرنا

95102

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید