Performancing Metrics

مخالفت نتانیاهو با انتقادات آمریکا و اروپا از ادامه شهرک سازی ها | اتاق خبر
کد خبر: 357649
تاریخ انتشار: 17 تیر 1395 - 18:41
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با انتقادات آمریکا و اتحادیه اروپا از طرح های این رژیم برای توسعه شهرک سازی ها اعلام کرد.

اتاق خبر: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقادات آمریکا و اتحادیه اروپا از طرح های رژیم صهیونیستی برای احداث صدها واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس اشغالی اعلام مخالفت کرد.

نتانیاهو روز چهارشنبه در کنفرانس خبری با «پل کاگامه» رئیس جمهوری «رواندا» در «کیگالی» مدعی شد آنچه صلح را تضعیف می کند شهرک سازی نیست بلکه تحریکات مستمر علیه اسرائیل و مخالفت با واردن شدن به مذاکرات مسالمت آمیز با این رژیم است.

لازم به ذکر است که وزارت امور خارجه آمریکا طرح رژیم صهیونیستی برای احداث صدها واحد مسکونی در کرانه باختری را تضعیف کننده تلاش ها برای حل سیاسی مناقشه موجود بین این رژیم و فلسطینی ها دانسته بود.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که مقامات آمریکا گزارش هایی را دریافت کرده اند که اسرائیل قصد دارد طرح هایی را برای احداث واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی اجرا نماید.

وی افزود: این گزارش در صورتی که صحت داشته باشد ظاهرا تازه ترین اقدام در راستای فرآیندی سازمان یافته برای گسترش شهرک سازی هاست که دورنمای راه حل صلح را تضعیف می کند.

اتحادیه اروپا نیز از رژیم صهیونیستی خواسته بود تصمیم خود برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی را لغو کند. اتحادیه اروپا طی بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم اسرائیل برای توسعه شهرک سازی ها اجرای راه حل دو دولت را با تهدید مواجه می کند.

این در حالی است که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به شدت از تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس اشغالی انتقاد کرده بود.

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید