Performancing Metrics

اقدام به موقع دولت در برخورد با پرداخت حقوق های نامتعارف قابل تقدیر است | اتاق خبر
کد خبر: 357711
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 01:47
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام به موقع دولت در برخورد با موضوع پرداخت حقوق های نامتعارف قابل تقدیر است و این موضع گیری نشان از سلامت و حساسیت دولت به فساد دارد.

اتاق خبر - محمد ابراهیم رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخورد قاطع با زیاده بگیران، موضوعی نیست که سیاسی شود و ربطی به بدنه دولت و شخص خاص ندارد بلکه این مهم آفتی خطرناک است که در جامعه ریشه دوانده و باید همه بخش ها برای مبارزه با آن بسیج شوند.
وی گفت: واکنش رئیس جمهوری در برخورد قاطع با متخلفان فیش های حقوقی غیرمتعارف، نشان از عزم دولت برای شفاف سازی امور و قانون مداری دارد.
نماینده مردم خمین در خانه ملت افزود:برخی افراد دوست دارند تا در پناه سیاسی شدن این موضوع خودشان را مخفی کنند در حالی که این عناصر زیاده خواه اعتقادی به نظام و اسلام ندارند و تنها به فکر منافع خودشان هستند.
رضایی اظهارکرد: همه جناح ها باید دست به دست هم دهند تا این عناصر فاسد را شناسایی کنند و تمامی آن چه که از جیب بیت المال توسط آنان به یغما رفته به خزانه دولت باز گردانند.
وی توضیح داد: تمامی ارکان حاکمیت، قوای مقننه، مجریه و قضائیه و آحاد مردم خواستار برخورد جدی و قاطع با این زیاده بگیران و حقوق های نامتعارف هستند.
وی ادامه داد: در کشوری که با مشکل اقتصادی مواجه است، درآمدهای نامشروع و کلان بزرگترین خیانت است و شکاف طبقاتی را بیشتر می کند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: تخلف در حوزه پرداخت های مالی، غنی را غنی تر و ضعیف را ضعیف نگه می دارد و این عملکردها در واقع تهاجم به ارزش های انقلاب اسلامی است.
رضایی ادامه داد: پرداخت حقوق های نجومی ضایعه ای در کشور است که باب آن از دولت های گذشته گشوده شده و به تازگی خبر آن آشکار شده است.
وی یادآور شد: مسئولان کشوری مواضع خوبی در مقابل این زیاده بگیران با فیش های حقوقی نجومی گرفته اند و می طلبد بدون ملاحظه رد پای هر شخصی که به صورت غیر قانونی پولی را به دست آورده دنبال شود و چهره آنان به مردم نشان داده شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با جدیت پرونده پرداخت حقوق های نامتعارف را تا زمان رسیدن به نتیجه و برخورد با مدیران فرصت طلب و متخلف پیگیری می کند.
رضایی تاکید کرد: حقوق های نجومی خارج از ضوابط قانون خدمات کشوری است و با همت و عزم راسخ مجلس،ضعف قوانین خدمات کشوری و سایر قوانینی که راه را برای فرار این فرصت طلبان فراهم کرده دنبال می شود.
وی گفت: مردم مطمئن باشند همه حقوق نامتعارف پرداخت شده با دقت و با استفاده از اهرم قانون به خزانه و بیت المال باز گردانده خواهد شد.
رئیس جمهوری شامگاه دوشنبه درباره حقوق های نامتعارف بیانیه مهمی خطاب به ملت ایران صادر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این بیانیه تاکید کرد که مبارزه با فساد و رانت را تا ریشه کنی ادامه می دهد.
در این بیانیه بر ابلاغ این دستور که لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاءهای قانونی با فوریت تهیه می شود تاکید شده است و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران کشوری و لشگری هستند.
رئیس جمهوری در این بیانیه آورده است: با کسی عقد اخوت نبسته و مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کنی آن ادامه می دهد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

ایزنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید