Performancing Metrics

در انفجار تروریستی کراده از ماده ناشناخته ای استفاده شده است | اتاق خبر
کد خبر: 357718
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 03:03
یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، گفته که براساس آخرین اطلاعاتی که از تحقیقات صورت گرفته در خصوص انفجار یکشنبه گذشته در منطقه کراده در مرکز بغداد به دستش رسیده، نشان می دهد در انفجار کراده از ماده ای ناشناخته استفاده شده است.

اتاق خبر - ماجد الغراوی تاکید کرده است که مواد بکار رفته در انفجار کراده، از موادی نیست که پیش از این در انفجارهای تروریستی در بغداد و سایر شهرهای عراق استفاده می شد.
وی اضافه کرده است که بعد از تعطیلات عید، پرونده تحقیق ویژه ای با برقراری ارتباط با سرویس های امنیتی و مدیریت دفاع مدنی و همچنین مدیریت مبارزه با انفجارها در کمیسیون امنیت و دفاع گشوده خواهد شد.
الغراوی همچنین به السومریه نیوز گفته که در تحقیقات آتی از شاهدانی که در نزدیکی محل انفجار حاضر بودند تحقیق خواهد شد.
شاهدان و اهالی خیابان کراده که از سال 2006 تاکنون بطور مستمر شاهد انفجارهای تروریستی در این خیابان بوده اند، می گویند حادثه یکشنبه گذشته بی سابقه بوده است و دو نکته ای که آن را از سایر انفجارها متمایز می کند، یکی شعله های آتشی بود که از خودرو منفجرشده تا شعاع حدود 200 تا 250 متری کشیده شد و دیگری گازی بود که از این انفجار درفضا پخش شد.
تا دو روز بعد آتش نشانان بدون ماسک و تجهیزات نمی توانستند وارد مجتمع شوند، چرا که خطر خفگی وجود داشت. بسیاری از قربانیان حادثه در داخل یک مجتمع تجاری گرفتار شدند و گفته می شود بسیاری از آنها بر اثر خفگی جان باخته اند و یا در میان شعله های آتش سوخته اند.
نکته دیگری که تعجب اهالی را به دنبال داشت، این بود که همواره بعد از انفجارها زیرخودرو محل انفجار معمولا یک گودال مشاهده می کردند که این بار چنین اتفاقی نیفتاده بود.
بر همین اساس گمانه زنی های زیادی صورت گرفت بطوری که برخی منابع گفتند که داعش این بار به جای « تی ان تی » از ماده سیفور استفاده کرده و برخی دیگر از جمله شیخ « جلال الدین صغیر » امام مسجد براثا گفته بود که در این عملیات تروریستی از ماده ناپالم استفاده شده است.
هنوز نتایج تحقیقات از سوی مراجع رسمی منتشر نشده است، اما افکار عمومی عراق در نتیجه این حمله تروریستی، بیش از همیشه نگران شده است؛ بویژه آنکه مواد بکار رفته در آن رعب و وحشت بزرگی در جامعه ایجاد کرده است.
از همین رو می بینیم که عراقی ها با کراده ، خیابانی که شاهد بیشترین بمب گذاری ها بوده ، برای اولین بار احساس همدردی غیر قابل توصیفی کرده اند و بطور جدی دولت را برای بستن منافذ عملیات تروریستی تحت فشار قرار داده اند.
برخی منابع درباره انفجار یکشنبه کراده ، گفته اند که در این حادثه بیش از 200 تن کشته شده اند، اما دولت عراق هنوز آمار نهایی را اعلام نکرده است.
شناسایی بسیاری از قربانیان به دلیل سوختگی شدید نیازمند آزمایش دی ان ای است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید