Performancing Metrics

دومین معامله گر بزرگ نفت دنیا مشتری ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 357719
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 03:13
رویترز:
خبرگزاری رویترز خبر داد، شرکت ترافیگورا* دومین معامله گر بزرگ نفت دنیا، نخستین محموله نفتی خریداری شده از ایران را بارگیری کرد.

اتاق خبر - رویترز افزود: شرکت ترافیگورا برای نخستین بار، یک محموله نفت خام ایران را برای ارسال به بازار آسیا، خریداری کرده است.
به گفته یک منبع کشتیرانی، ترافیگورا محموله یاد شده را در پایان ماه ژوئن (خرداد- تیر) سال جاری میلادی در نفتکش المپیک تارگت با ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت، بارگیری کرده است.
براساس گزارش وزارت نفت که خبر رویترز را منتشر کرده است، اطلاعات رهگیری کشتی ها نشان می دهد نفتکش المپیک تارگت در هفته گذشته، پایانه خارگ را ترک کرده و اکنون در حال حرکت به سوی شرق آسیاست.
سخنگوی ترافیگورا اعلام کرد، این شرکت درباره فعالیت های روزانه خود اظهار نظر نمی کند. شرکت ترافیگورا یک شرکت چندملیتی تجارت کالا است که سال 1993 تشکیل شد و دفتر اصلی آن در شهر ژنو سوئیس و ثبت شده در شهر آمستردام هلند است. بخش عمده فعالیت آن تجارت مواد خام و انرژی از جمله نفت است. درآمد خالص این شرکت در سال 2013 میلادی 2 میلیارد و 200 میلیون دلار بوده است و با پنج هزار و 326 کارمند در سطح جهان فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، سهم اروپا از صادرات نفت خام ایران در پایان خرداد ماه امسال به 600 هزار بشکه در روز رسید.
شرکت های هلنیک (یونان)، توتال (فرانسه)، سپسا (اسپانیا)، ساراس (ایتالیا) از جمله مشتریان اروپایی نفت ایران هستند که در ماه های اخیر، خرید نفت از ایران را آغاز کرده اند.
آخرین مشتری اروپایی نفت ایران پالایشگاه لوتوس لهستان به شمار می رود که یک محموله 2 میلیون بشکه ای را به تازگی خریداری کرده است.
همچنین بر اساس برآوردهای صورت گرفته، مجموع صادرات روزانه نفت ایران به بازار آسیا در ماه ژوئن با 45 هزار بشکه افزایش نسبی به ماه قبل از آن به میانگین یک میلیون و 620 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
برآورد بارگیری محموله های نفت ایران در ماه ژوئن نشان می دهد، در این ماه، 610 هزار بشکه به چین، 406 هزار بشکه به هند، 323 هزار بشکه به کره جنوبی، 290 هزار بشکه به ژاپن صادر شده است.
پیش از آغاز تحریم ها در سال ٢٠١٢ میلادی، ایران روزانه دو میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت صادر می کرد که 600 هزار بشکه آن به اروپا فرستاده می شد.
پس از موافقت ایران و گروه 1+5 ، روند اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از 27 دی ماه پارسال آغاز شد. بلافاصله پس از این امر وزارت نفت دستور افزایش تولید و صادرات نفت ایران را صادر کرد.
تولید نفت ایران در دوران تحریم ها 2.7 میلیون بشکه و صادرات نیز یک میلیون بشکه در روز بوده است. به گفته بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در خردادماه میزان تولید نفت خام کشورمان از 3.8 میلیون بشکه و میزان صادرات از دو میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید