Performancing Metrics

هزینه های جاری بیش از 80 درصد اعتبارات کشور را می بلعد | اتاق خبر
کد خبر: 357720
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 03:24
معاون اقتصادی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت که 82 و نیم درصد اعتبارات کشور برای پرداخت هزینه های جاری صرف می شود .

اتاق خبر - فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه که در بابلسر برگزار شد ، ادامه داد : بخش زیادی از این اعتبارات برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه های اجرایی است .
وی با اشاره به اینکه افزایش بیش از اندازه کارکنان دولت ، هزینه و بار مالی را برای دولت به بار آورده است ،ادامه داد : به طور مثال اضافه شدن 190 هزار پرسنل به بدنه وزارت آموزش و پرورش سه هزار و 500 میلیارد تومان بار مالی داشته است .
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر نقش مهم معلمان در توسعه پایدار کشور افزود : اما با گسترش بیش از حد نیروها در این وزارتخانه که اکنون به یک میلیون و 80هزار نفر رسید بار مالی زیادی را ایجاد کرده است .
وی ادامه داد : با توجه به شرایط فعلی امکان کاهش میزان حقوق و تعداد نیروی انسانی دستگاه های اجرایی وجود ندارد و می بایست زمینه های مالی جدیدی را با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی فراهم بکنیم .
وی از مازندران به عنوان استان برخودار از ظرفیت های خوب همچون بندر امیرآباد نام برد و گفت که با وجود این ظرفیت می توان به راحتی ترانزیت کالاها را انجام داد و بازار روسیه و آسیای میانه را کاملا در اختیار گرفت .
وی ادامه داد : علی رغم حضور میلیون ها مسافر در مازندران تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است و می بایست در این زمینه تلاش های بیشتری صورت بگیرد .
دژپسند از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران خواست تا با اتحاد و خرد جمعی به فکر توسعه پایدار استان باشند .
معاون اول رئیس جمهور که از روز گذشته به مازندران سفر کرد در همایش اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه که امروز در بابلسر برگزار شد ، شرکت کرد .
در این همایش مدیران ، نخبگان و دست اندرکاران اقتصاد مقاومتی مازندران حضور داشتند .

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید