Performancing Metrics

قطعنامه پارلمان اروپا علیه دولت بحرین به تصویب رسید | اتاق خبر
کد خبر: 357735
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 06:04
پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه ای علیه دولت بحرین، محدود شدن حقوق اولیه دمکراتیک در این کشور را به شدت محکوم کرد.

اتاق خبر - به گزارش پایگاه اینترنتی پارلمان اروپا، نمایندگان این پارلمان سرکوب مدافعان حقوق بشر، مخالفان سیاسی و جامعه مدنی بحرین و همچنین محدود شدن حقوق اولیه دمکراتیک در این کشور را قویا محکوم کردند.
پارلمان اروپا در قطعنامه مصوب خود خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط «نبیل رجب» فعال مدافع حقوق بشر بحرینی، شیخ «علی سلمان» رهبر جنبش الوفاق و دیگر فعالان حقوق بشری شد که به اتهام های مرتبط با اعمال حقوق شان در زمینه آزادی بیان و برگزاری تجمعات به زندان افتاده اند.
پارلمان اروپا همچنین از مقام های بحرینی خواست فعالان یاد شده را از کلیه اتهام های وارده تبرئه کنند.
نمایندگان پارلمان اروپا در قطعنامه خود اعلام کردند: دولت بحرین در قبال تامین امنیت کلیه شهروندان خود صرف نظر از دیدگاه های سیاسی، مناسبات و اعتراف هایشان، مسئول است و به اعتقاد ما، ثبات و امنیت طولانی مدت در بحرین تنها با تضمین شکل گیری جامعه ای به واقع کثرت گرا که به تفاوت ها احترام گذارد، امکان پذیر است.
نمایندگان پارلمان اروپا درخصوص سوءاستفاده از قوانین ضد تروریسم در بحرین به ویژه لغو تابعیت افراد به عنوان اهرمی برای اعمال فشار سیاسی و مجازات ابراز نگرانی کردند.
نمایندگان اروپایی همچنین از مقام های بحرینی خواستند قانون شهروندی این کشور را اصلاح کنند تا حق تابعیت به بیش از 300 نفر از جمله مدافعان حقوق بشر، سیاسیون، روزنامه نگاران و مقام های ارشد مذهبی این کشور که به طور ناجوانمردانه ای از این حق محروم شده اند، بازگردانده شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید