Performancing Metrics

گزارش دیده بان حقوق بشر از کشتار مردم برزیل به دست پلیس | اتاق خبر
کد خبر: 357760
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 10:25
گروه دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه اعلام کرد، سرپوش گذاشتن بر کشتارهای ماموران پلیس برزیل در محله های فقیرنشین ریودوژانیرو، تلاش ها را برای جلوگیری از گسترش خشونت در این محله ها، خنثی می کند.

اتاق خبر - به گزارش آسوشیتدپرس از ریودوژانیرو، برقراری امنیت در بازی های المپیک تابستانی که قرار است از روز پنجم اوت (15مرداد) در شهر ریودوژانیروی برزیل برگزار شود، از نگرانی های اصلی به شمار می رود.
بر اساس گزارش 109 صفحه ای دیده بان حقوق بشر، بسیاری از کسانی که در سال های اخیر توسط پلیس کشته شده اند، غیرمسلح، در حال بازداشت یا در تلاش برای فرار بوده اند.
این در حالیست که مقام های برزیل می گویند: در بیشتر موارد ماموران پلیس هدف حمله قرارگرفته اند، هر چند که دادستان های برزیل به این گروه حقوق بشری گفته اند که در اکثر موارد، هیچ درگیری میان ماموران و مظنونان، رخ نداده است.
گروه های حقوق بشری استفاده بیش از حد نیروهای امنیتی و پلیس بزریل از زور را در حلبی آبادها و مناطق اطراف شهرها، محکوم کرده اند.
به گفته ماریا لورا کانینو مدیر بخش برزیل در گروه دیده بان حقوق بشر، اعدام افراد مظنون به ارتکاب جنایت، نمی تواند راه حل باشد، زیرا این کشتارهای غیرقانونی، موجب تحریک جوامع علیه پلیس شده و امنیت همگانی را تضعیف می کند.
بر اساس آمارها، کشتار ماموران پلیس در سه سال اخیر در محله های فقیرنشین ایالت ریودوژانیرو افزایش یافته به گونه ای که در مقایسه با 416 نفری که در سال 2013 توسط ماموران کشته شده اند، این تعداد در سال 2015 به 644 تن رسیده است.
نسبت کشته شدن 3.9 نفر از هر 100 هزار نفر در سال 2015 توسط پلیس برزیل، تقریبا پنج برابر میزان آفریقای جنوبی و 10 برابر آمریکاست.
این گروه حقوق بشری مستقر در نیویورک در مصاحبه با 34 افسر کنونی و پیشین پلیس به جزئیاتی در باره وجود فرهنگی دست یافته است که به ماموران به جای بازداشت مظنونان، برای کشتار آنان، پاداش می دهد.
این ماموران به سرپوش گذاشتن بر این کشتارها با قراردادن سلاح در کنار مظنونان یا انتقال قربانیان از صحنه جنایت به منظور از بین بردن شواهد و مدارک، اعتراف کرده اند.
این گروه توصیه کرده است که شمار دادستان های مسئول تحقیق در باره بدرفتاری پلیس افزایش و روند تحقیقات داخلی در میان نیروهای پلیس، بهبود یابد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید