Performancing Metrics

سرباز همدست ویکی لیکس اقدام به خودکشی کرد | اتاق خبر
کد خبر: 357761
تاریخ انتشار: 18 تیر 1395 - 10:36
ارتش آمریکا:
ارتش آمریکا اعلام کرد: « چلسی مانینگ » سربازی که اسناد محرمانه دولت آمریکا را در اختیار سایت افشاگر ویکی لیکس قرار می داد، اقدام به خودکشی کرد.

اتاق خبر - به نقل از روزنامه انگلیسی ایندپندنت، « پاتریک سیبر » سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد، سه شنبه گذشته چلسی مانینگ پس از اقدام به خودکشی در زندان به یک بیمارستان محلی در منطقه فورت لیونورث در کانزاس منتقل و پس از مداوا به زندان ارتش بازگردانده شد.
ارتش آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که چلسی مانینگ سرباز ارتش آمریکا و متهم به افشای اسناد محرمانه در همکاری با سایت افشاگر ویکی لیکس جنسیت خود را به زن تغییر داده است.
سخنگوی ارتش آمریکا جزئیاتی از وضعیت جسمانی او پس از اقدام به خودکشی منتشر نکرد. بر اساس گزارش ایندپندنت، نانسی هولاندر وکیل مانینگ از تماس با موکلش برای اطلاع از وضعیت جسمانی او منع شده است و مقام های ارتش آمریکا گفته اند تماس با مانینگ ممکن نیست.
پایگاه «تی ام زی» ویژه اخبار مشاهیر به نقل از منبعی که نامش را ذکر نکرد نوشت: چلسی مانینگ خود را با طناب حق آویز کرده بود.
این خبر در حالی منتشر می شود که سایت افشاگر ویکی لیکس در گرماگرم رقابت های انتخاباتی آمریکا اقدام به انتشار بیش از یک هزار ایمیل هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرده است.
به گزارش نشریه «هیل» ارگان کنگره آمریکا، این ایمیل ها برگرفته از مجموعه ای از ایمیل ها است که وزارت امور خارجه آمریکا در فوریه (بهمن-اسفند) گذشته منتشر کرد.
ویکی لیکس با بررسی دقیق این ایمیل ها، به دنبال پیام هایی بوده که به جنگ عراق اشاره داشته است.
انتشار این ایمیل ها پس از آن انجام شد که «جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس ماه گذشته گفت که پایگاه اینترنتی متبوعش «ادله کافی» برای ارائه به پلیس فدرال آمریکا (FBI) برای پیگیرد قانونی کلینتون در اختیار دارد.
آسانژ تارنمای افشاگر ویکی لیکس را در سال 2006 راه اندازی کرد و این تارنما تاکنون تعداد زیادی سند دیپلماتیک محرمانه را از سراسر جهان درباره اقدامات جاسوسی، جنایات جنگی، شکنجه و بسیاری دیگری از موارد نقض حقوق بشر منتشر کرده است.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید