Performancing Metrics

فراخوان حزب چپ اسپانیایی علیه اوباما | اتاق خبر
کد خبر: 357849
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 01:09
حزب 'چپ متحد' اسپانیا خواهان شرکت مردمی در اعتراضات برنامه ریزی شده علیه دیدار روز شنبه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از اسپانیا به دلیل سیاست های جنگ طلبانه و مداخله جویانه وی شد.

اتاق خبر: این حزب اسپانیایی روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آنها می‌ خواهند 'رد مطلق' خود از دیدار اوباما را ابراز کنند زیرا معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا، 'نشانه ای از بدترین سیاست های جنگ طلبانه و مداخله گرایی' است .
دفتر دبیر کل سیاست بین المللی حزب چپ متحد در این راستا خواستار شد که روز شنبه، مردم در کنار 'تظاهرات برای عزت' و مروجین کمپین مخالفت با 'پیمان ترانس آتلانتیک تجارت آزاد' افزون بر کمپین 'اوباما به خانه ات برو' در شبکه های اجتماعی ، به اعتراض علیه حضور اوباما بپردازند .
حزب چپ متحد اسپانیا معتقد است این دیدار همچنین به معنی‌ یک تلاش فشار برای اینکه گفت و گوهای پیمان ترانس آتلانتیک بین اتحادیه اروپا و آمریکا فوری به پایان برسند است .حزب چپگرا در این رابطه ، پیمان ترانس آتلانتیک را یک حمله به دموکراسی و حقوق های اجتماعی ، کاری و اقتصادی قلمداد کرد .
این حزب در بیانیه خود ادامه داد:ترویج کودتاها در آمریکای لاتین ، مداخل های نظامی در کشورهایی نظیر عراق ، افغانستان یا لیبی‌ و نقش داشتن به عنوان یکی‌ از بزرگترین بازیکنان بی‌ ثباتی سوریه ، عمل سیاسی و نظامی آمریکا را به 'بزرگترین تهدید برای صلح' تبدیل می‌ کنند .
حزب چپ متحد همچنین ضمن محکوم کردن مسئولیت دولت اوباما در ایجاد و عواقب وخیم بحران پناهجویان ، بر مخالفت قاطع خود از ناتو به این دلیل که یک ابزار انقیاد (فرمانبرداری) ملت ها و دفاع از منافع اقتصادی امپریالیسم نظامی و سیاسی است ، تاکید کرد .
بنا بر این گزارش ، اوباما قرار است بعد از ظهر شنبه 9 ژوئیه به وقت محلی ، وارد اسپانیا شود و به مدت دو روز با پادشاه ، دولت و رهبران احزاب اصلی‌ اسپانیا دیدار و گفت و گو کند و از دو پادگان نیروی دریایی روتا و مورون دلا فرونترا در جنوب غربی کشور که به طور مشترک از سوی اسپانیا و آمریکا استفاده می‌ شوند ، دیدار به عمل آورد .

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید