Performancing Metrics

هدف داعش از تجاوز به حرم امامزاده محمد؛ دامن زدن به فتنه مذهبی | اتاق خبر
کد خبر: 357916
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 09:42
نخست وزیر عراق تاکید کرد که هدف گروه تروریستی داعش از تجاوز به حرم امامزاده محمد فرزند امام هادی (ع) تکمیل جنایت اخیر منطقه الکراده بغداد و دامن زدن به فتنه مذهبی میان ملت عراق است.

به گزارش اتاق خبر، حیدر العبادی خاطر نشان کرد که حمله جنایتکارانه به حرم امامزاده محمد در شهر بلد در استان صلاح الدین، یکی از حلقه های زنجیره حملات تروریستی در عراق است.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خاطر نشان کرد: دشمن تروریست که همان داعش باشد سعی در تلافی شکست سخت خود در فلوجه و احساس به پایان خط رسیدن در عراق را دارد و تجاوز اخیر آن در راستای تکمیل جنایت جدیدش در منطقه الکراده (بغداد) و تلاش های آن برای پاشیدن بذر فتنه مذهبی میان اقشار مختلف ملت عراق از طریق از سر گیری سیاست حمله به اماکن دینی و زائران بی گناه صورت می گیرد.

العبادی از ملت عراق و گروه های سیاسی این کشور خواست که با تقویت وحدت داخلی و یکپارچه سازی صفوف راه را بر دشمنان فرصت طلب عراقی ببندند تا این کشور به ساحل امن و امان رسیده و از دست جرثومه تروریستی داعش نجات پیدا کند.

وی افزود که رویارویی امنیتی و نظامی با داعش، باید با مقابله سیاسی همراه شود تا دهان برخی طرف ها که با اظهارات شان به داعش و حامیان آن اجازه نفوذ در عراق را می دهند، بسته شود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که هدف از حمله تروریستی داعش به حرم امامزاده محمد در شهر بلد، ایجاد ناامنی و فراهم کردن فرصت برای برخی حامیان این گروه در داخل و به ویژه در عرصه سیاسی برای تداوم حملات علیه دولت و نهادهای آن است.

وی افزود: این حمله باعث پافشاری بیشتر دولت عراق بر ادامه تلاش ها برای نابودی این گروه تروریستی و ریشه کن کردن آن از عراق خواهد شد و دولت به تلاش های پیگیر خود برای کسب آمادگی های لازم برای جنگ سرنوشت ساز در شهر موصل در کنار نبرد با حامیان داعش در داخل ادامه می دهد.

حیدر العبادی تاکید کرد که شاید کارزار سیاسی پیچیده تر از نبرد نظامی باشد؛ چرا که برخی طرف ها که از روند اصلاحات در کشور متضرر شده اند، تلاش های گسترده ای برای به شکست کشاندن دولت عراق انجام می دهند.

وی در پایان به خانواده های قربانیان حادثه پنجشنبه شب گذشته تسلیت گفت و از خداوند رحمان برای شهدا رحمت و رضوان و برای مجروحان شفای عاجل را خواستار شد.

منبع: مهر

94104

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید