Performancing Metrics

مشکلات صنعت گردشگری ترکیه زودگذر است | اتاق خبر
کد خبر: 357924
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 10:16
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در گفت و گو با اتاق خبر
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران مشکلات صنعت گردشگری ترکیه را مقطعی دانست و اعلام کرد که به زودی شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

محمد حسن کرمانی در گفت و گو با اتاق خبر در خصوص وقایع اخیر ترکیه به ویژه حملات تروریستی فرودگاه استانبول مطرح کرد: تأثیری که وقایع این چنینی می تواند بر صنعت گردشگری ترکیه داشته باشد مقطعی و زودگذر است. به عنوان مثال؛ در ایران نیز چندی پیش حادثه ای مشابه با ترکیه اتفاق افتاد که عوامل آن دستگیر شدند اما گردشگری کشور دچار تحول بزرگی نشد چراکه این قبیل وقایع اجتناب ناپذیر هستند و در هر کشوری رخ می دهد.

وی در تکمیل صحبت های خود افزود: تنها تفاوت این حوادث در ایران و ترکیه این است که عوامل تروریستی در ایران شناسایی و دستگیر شدند اما  هنوز چنین اتفاقی در ترکیه رخ نداده است.

کرمانی تصریح کرد: حتی می توان گفت که با این اتفاق سیستم امنیتی در مناطقی مانند فرودگاه را افزایش خواهد یافت و ما دیگر شاهد بمب گذاری در این منطقه نخواهیم بود البته قشری نیز وجود دارد که بسیار محتاط هستند و این مسائل مانع سفر آن ها خواهد شد.

محمد حسن کرمانی با بیان اینکه کشوری همچون ترکیه سال های بسیاری است که در این صنعت تجربه دارد، اعلام کرد: این کشور در شرایط کنونی چندان هم بی دفاع نیست و  تاکتیک های دفاعی مختص به خود را دارد. یکی از ویژگی های مهم صنت گردشگری ترکیه این است که مسئولان این کشور همواره در رویارویی با چالش ها با راه حلی جدید رو به رو می شوند و سلاحی در مقابله با بحران دارند.

وی در این زمینه توضیح داد: مهم ترین سلاح ترکیه جاذبه های آن است که در شرایط کنونی بیش از گذشته بر روی انواع جاذبه های گردشگری خود تبلیغ می کند بنابراین نمی توان به سادگی صنعت گردشگری این کشور را نابود کرد.

کرمانی در رابطه با دیگر اقدامات کشور ترکیه برای بهبود شرایط عنوان کرد: دولت ترکیه متوجه سیاست های غلط خود شده و به دنبال بهبود روابط خود با روسیه است که در این زمینه خوب نیز عمل می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره کوتاه که بین این دو کشور اختلاف بود بهترین فرصت برای جذب گردشگران توسط مسئولان ایرانی به دست آمد که متأسفانه طبق روال همیشگی فرصت سوزی شد. در چند سال گذشته اگر تغییری در تعداد گردشگران کشور مشاهده شد این به هیچ وجه ارتباطی با عوامل بیرونی ندارد بلکه به تحولات عرصه سیاست و منطقه باز می گردد.

کرمانی در خصوص وضعیت گردشگری این کشور در ماه رمضان گفت: ترکیه نیز کشوری اسلامی است و به دلیل فرهنگ خاصی که دارد درنهایت تغییراتی در روال همیشگی آن ایجاد می شود بنابراین طبیعی است که تا حدودی میزان گردشگران نیز کاهش یابد اما این اتفاق مقطعی است و پس از مدتی به حالت عادی باز می گردد.

 رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص روابط گردشگری ایران و ترکیه اظهار داشت: در شرایط کنونی ایران نباید روابط گردشگری خود را با ترکیه قطع کند بلکه مسئولان جدا از گردشگر فرستی باید به دنبال جذب گردشگران ترک به داخل کشور باشند.

 94104ت 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید