Performancing Metrics

افزایش چشمگیر تولید گردو در سال‌ ۹۵ | اتاق خبر
کد خبر: 357949
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 12:58
رئیس اتحادیه باغ‌داران استان تهران با بیان اینکه امسال تولید گردو رشد قابل توجهی دارد، گفت: شرایط تولید و مصرف بادام به گونه‌ای نیست که حتما واردات انجام شود.

اتاق خبر: مجتبی شادلو با بیان اینکه امسال وضعیت باغات گردو بسیار مطلوب است، اظهارداشت: بحث تامین آب در مناطق گردو خیز یکی از مشکلات اصلی ما است که امسال شرایط نسبت به سالیان قبل بهتر شده و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود برآورد می‌شود تولید گردو نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی دارد، گفت: هنوز نمی‌توان آمار دقیقی در این زمینه  بیان کرد و در آینده‌ای نزدیک این اعداد مشخص و اعلام خواهد شد.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران درباره وضعیت تولید بادام در سال‌جاری اضافه کرد: وضعیت تولید این محصول نسبتا مطلوب است.

شادلو با بیان اینکه درخت باداوم بسیار زود گلده است و چه در مناطق سردسیری، چه گرمسیری و چه نیمه گرمسیری اولین درختی که گل می‌دهد، بادام است، افزود: این مساله باعث می‌شود هنگام سرمازدگی محصول بادام آسیب ببیند و تولید آن را با خطر مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، بهره وری بالا یکی از مهم‌ترین ملاک‌های تولیدکنندگان است، بنابراین آن‌ها به این مساله توجه دارند که کشت و تولید چه محصولی برایشان سود بیشتری دارد.

رئیس اتحادیه باغ‌داران استان تهران با بیان اینکه تولید بادام مناسب مناطق کم آب و کشت دیم است، افزود: معمولا کشاورزان در مناطق پرآب اقدام به کشت محصولات دیگری می‌کنند.

شادلو، واردات بادام و حضور بادام‌های خارجی در بازار را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: در کشور ما انواع خشکبار از جمله گردو، بادام، فندق، تخمه آفتاب‌گردان، تخمه کدو و غیره تولید می‌شود که معمولا این خشکبار با هم مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، بنابراین شرایط به گونه‌ای نیست که بگوییم حتما نیاز به واردات بادام است و اگر نوع خارجی این محصول هم نباشد به مشکلی در این زمینه برنمی‌خوریم.

به گفته وی، بادام‌های خارجی موجود در بازار چندان مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نمی‌گیرد، چراکه طعم و کیفیت تولید داخل را ندارند.

شادلو با بیان اینکه ۱۰ درصد تولید بادام کشور در مناطق سردسیری و عمده تولید در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری انجام می‌شود، افزود: امسال تولید بادام در مناطق سردسیری مقداری با مشکل مواجه شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید