Performancing Metrics

تغییر کاربری هواپیماهای بویینگ توهم تندروهای آمریکایی است | اتاق خبر
کد خبر: 357981
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 15:18
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تغییر کاربری هواپیماهای بویینگ توسط ایرلاین‌های ایرانی توهم تندروهای کنگره آمریکا است، گفت: ممنوعیت فروش هواپیمای بویینگ به ایران وتو می شود.

اتاق خبر: مقصود اسعدی سامانی با اشاره به تصمیم نمایندگان کنگره آمریکا گفت: نمایندگان کنگره آمریکا ممنوعیت فروش دو مدل هواپیمایی که ایران ایر با شرکت بویینگ برای خرید آن‌ها به توافق رسیده است را به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: دلایلی که برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران مطرح کردند بهانه‌جویی‌های تندورهای کنگره آمریکا است تا توافقنامه برجام را تحت تاثیر قرار دهند اما در برجام عینا لغو تحریم‌های فروش هواپیما و قطعات آمده و دولت به طور قانونی به اجرای توافقنامه برجام متعهد است.

این مقام مسئول با اشاره به دلایلی که برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران مطرح شده، گفت: هواپیماهایی هم که خریداری می‌شود، تحت یک قواعد و قوانین بین الملی پرواز می‌کند. شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان خریدار هواپیماهای بویینگ، عضو آیاتا است و بر اساس برنامه بازرسی و ارزیابی ایمنی عملیاتی تحت عنوان آیوسا فعالیت می‌کند و معولا شرکت هواپیمایی که عضو یاتا هستند به طور مرتب تحت ممیزی آیوسا قرار می‌گیرند.

سامانی با بیان اینکه ایرلاین‌ها باید تاییدیه‌های مورد نظر این سازمان بین المللی را داشته باشند که بتوانند پروازهای بین المللی را انجام دهند، ادامه داد: بنابراین اینکه این هواپیما می‌تواند تغییر کاربری پیدا کند و می‌توان از آن‌ها استفاده دیگری شود، توهمی بیش نیست و نمی‌توانند با این توهمات جلوی این معامله را بگیرند.

وی با تاکید کرد: اینکه ایران چنین معامله‌ای را انجام دهد برای جابه جایی موشک یک توهم است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه کشورمان نشان داده است که در سال‌های بعد از انقلاب توانسته‌ایم هواپیمای مورد نیاز خود را تامین کنیم، گفت: ۲۵ فروند هواپیمای قبل از انقلاب را به ۲۷۰ فروند هواپیما رساندیم و این اقدامات مانع فعالیت صنعت حمل و نقل ایران نمی‌شود.

سامانی با تاکید بر اینکه این معامله گردش اقتصاد بویینگ را افزایش می‌دهد، ادامه داد: شرکت بویینگ بیشتر از ایرلاین‌های ایرانی به انجام معامله فروش هواپیما علاقه‌مند است و اقتصاد بویینگ و تدوام فعالیت این شرکت منوط به انجام این قبیل از معاملات است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعهدات دولت امریکا برای اجرای برجام، مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند این تصمیم نمایندگان کنگره را وتو کنند چر اکه تصویب این تصمیم نقض برجام تلقی می‌شود، تاکید کرد: این تصمیم کنگره حتی اگر در سنای آمریکا به تصویب برسد باید در ‌‌نهایت به تایید رییس جمهوری آمریکا برسد که آقای اوباما هم اعلام کرده است که هر موضوعی که باعث نقض برجام شود را وتو خواهد کرد.

روز گذشته اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تدابیر تازه‌ای را با هدف مسدود کردن فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران تصویب کرد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید