Performancing Metrics

عباس کیارستمی روی جلد روزنامه لوموند! + عکس | اتاق خبر
کد خبر: 358007
تاریخ انتشار: 19 تیر 1395 - 18:03
روزنامه لوموند درگذشت عباس کیارستمی را ضایعه ای بزرگ برای سینمای جهان دانست که فقدان این کارگردان، عکاس، شاعر و نقاش در تاریخ سینمای جهان ردی فراموش نشدنی از خود برجای خواهد گذاشت.

به گزارش اتاق خبر، صفحه سینمایی روزنامه لوموند در پی فقدان این کارگردان مشهور سینما نوشت: در گذشت عباس کیارستمی را ضایعه ای بزرگ برای جامعه سینمای جهان دانست که فقدان این کارگردان، عکاس، شاعر و نقاش در تاریخ سینمای جهان ردی فراموش نشدنی از خود برجای خواهد گذاشت.


عباس کیارستمی در سن 76 سالگی دوشنبه بر اثر سرطان درگذشت. وی برای ساخت فیلم سینمایی «زندگی و دیگر هیچ» موفق به دریافت جایزه های متعددی شد. در این فیلم دو کاراکتر اصلی که پدر و پسر هستند از محل اصلی فیلمبرداری فیلم قبلی وی «خانه دوست کجا است» به دنبال گمشده خود به منطقه زلزله زده «گیلان»می روند.
 
 روزنامه لوموند/ کیارستمی

کیارستمی در این فیلم در یک چشم انداز به صورت هم زمان مرگ و زندگی را به صورت انسانگرایانه در مقابل نفسهای محبوس امخاطب به نمایش گذاشته است. وی به دلیل نگاه  واقع گرایانه اش در سینما بسیار مورد تحسین و پذیرش قرار گرفت. کار شجاعانه ای که به خوبی توانست از زیر ممیزی دوران خود بیرون اید و به این ترتیب در جامعه سینمای ایران تاثیر بسزایی برجای بگذارد.
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید