Performancing Metrics

صرفه‎ جویی 70 میلیارد ریالی در پایانه های نفتی ایران با حمایت از سازندگان داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 358086
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 04:30
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: در نتیجه همکاری و حمایت از سازندگان داخلی از 2 سال گذشته تاکنون، حدود ٧٠ میلیارد ریال در این شرکت صرفه جویی شده است.

اتاق خبر:سید پیروز موسوی در نشست با مدیران شرکت پایانه های نفتی در جزیره خارگ افزود: با آغاز کار دولت تدبیر و امید، افزایش تولید و دستیابی به بازار نفت خام صادراتی و جایگاه برتر پایانه های نفتی در منطقه خلیج فارس به عنوان یک هدف استراتژیک در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت.
وی اضافه کرد: دراین ارتباط، نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی تمام تاسیسات و زیرساخت های مهم، به گونه ای در دستور کار قرار گرفت که توان عملیاتی صادرات نفت خام ایران به روزانه 6 میلیون بشکه رسید و پس از آن با تلاش همگانی رکورد صادرات هفت میلیون و ١٠٠ هزار بشکه نفت در روز را کسب کردیم.
وی با بیان این که پس از بهره برداری از پروژه مخازن ذخیره سازی نفت خام خارگ، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در این جزیره، با چهار میلیون بشکه افزایش به ٢٨ میلیون بشکه رسیده است، ادامه داد: این قابلیت ما را برای دستیابی به اهداف بزرگتر کمک می کند.
موسوی همچنین با اشاره توانمندی سازی و ارتقای دانش بومی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت پایانه های نفتی ایران، گفت: انجام بیش از ١٠ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی، افتخار بزرگی برای کارکنان این شرکت محسوب می شود.
وی طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن (SRJ)، طراحی و ساخت بازوهای بارگیری نفت خام، طراحی سیستم نمایش دهنده پروفایل رسوبات جمع شده در کف مخازن ذخیره سازی نفت خام، طراحی و ساخت دستگاه صحت سنج سیار سیستم های اندازه گیری(Tank Prover)، طراحی و تولید نمونه پودر میکروبی جهت رفع آلودگی های نفتی، امکان سنجی، طراحی و ساخت نمونه پوشش سیمانی در راهروی وصولی اسکله T، طراحی، ساخت و نصب سیستم پیوسته اختلاط نفت خام (فاز طراحی) و توسعه دانش فنی و تولید ماده پراکنده کننده لکه نفتی با پایه بیولوژیکی را به عنوان برخی ازطرح های انجام شده این شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی بر شمرد.
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اظهارکرد: ساخت تجهیزات مهم مورد نیاز صنعت نفت در اولویت کاری وزارت نفت دولت تدبیر و امید است و در این زمینه فعالیت های چشمگیری صورت گرفته است به گونه ای که در نتیجه همکاری و حمایت از سازندگان داخلی، از 2 سال گذشته تاکنون، حدود ٧٠ میلیارد ریال صرفه جویی حاصل شد.

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید