Performancing Metrics

افزایش 142 درصدی صادرات گمرک های استان بوشهر | اتاق خبر
کد خبر: 358091
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 05:06
ناظر گمرک های استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال با احتساب میعانات گازی 15 میلیون و 181 هزارو 328 تن کالا از طریق گمرک های این استان به خارج کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 142 درصد افزایش نشان می دهد.

اتاق خبر:بهنام نوروزی روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این میزان کالا به ارزش 6 میلیارد و 525 میلیون و 66 هزارو 907 دلار، نسبت به سه ماه نخست سال گذشته 81 درصد رشد داشت.
وی یادآورشد: بیشترین صادرات مربوط به گمرک منطقه ویژه انرژی پارس است که از نظر وزن 87 و از لحاظ ارزش 95 درصد از حجم صادرات با احتساب میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.
نوروزی گفت: از این میزان صادرات 9 میلیون و 220 هزار تن کالاهای غیرنفتی بدون احتساب میعانات گازی به ارزش چهار میلیارد و 71 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 123 درصد و از لحاظ ارزش 68 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکهای استان بوشهر شامل میعانات گازی، فراورده های پتروشیمی، کودهای معدنی، گوگرد، سیمان و کلینکر، پایه سکو، انواع ماهی، سنگ خرد شده، سنگ آهک و سنگ گچ است که به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، کویت، ایتالیا و پاکستان است.
مدیر کل گمرک بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان کالای کالای وارداتی گمرک های استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست سال جاری، 244 هزار تن کالا به ارزش 419 میلیون دلار از طریق گمرک های استان بوشهر به کشور وارد شده است.
وی یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی شامل موز، برنج، خودروی سواری، لاستیک خودرو، لوازم یدکی خودرو سواری و موتورسیکلت، کره حیوانی، دستگاه تهویه مطبوع، چای و ورق MDF است که از کشورهای چین، کره جنوبی، امارات متحده عربی، فیلیپین، هند، نیوزیلند، سری‌لانکا، تایلند، ایالات متحده و کانادا از طریق گمرک های این استان وارد کشور شد.
نوروزی بیان کرد: بیشترین حجم واردات مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی 1 بوشهر است که از نظر وزنی 76 و از لحاظ ارزشی 87 درصد از کل واردات گمرکهای استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: دراین مدت درآمد 10 گمرک فعال استان بوشهر براساس پروانه درآمد در مجموع چهار هزارو 393 میلیارد و 141 میلیون و 487 هزارو 654 ریال گزارش شده است.
ناظر گمرک های استان بوشهر گفت: در مدت یاد شده سه پرونده قاچاق کالا به ارزش 26 میلیارد و 791 میلیون و 764 هزار و 788 ریال در دایره قضایی گمرکهای این استان تشکیل شده است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید