Performancing Metrics

با مصرف صبحگاهی این سه نوشیدنی بیشتر عمر کنید! | اتاق خبر
کد خبر: 358199
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 09:13
محققان پس از بررسی مطالعات متعددی دریافتند، مصرف سه نوشیدنی رایج در صبح هنگام، می تواند سلامت عمومی بدن را بالا برده و در مجموع باعث افزایش طول عمر انسان شود.

به گزارش اتاق خبر،نوع نوشیدنی که هر روز صبح فنجان خود را با آن پر می کنید می تواند بر روی طول عمرتان تأثیر گذار باشد. اشتباه نکنید، منظور ما از نوشیدنی آب آلو بخارا یا معجون های گیاهی بی مزه نیست. بلکه نوشیدنی های رایجی است که بسیاری از افراد روز خود را با آن آغاز می کنند. نوشیدنی هایی که به گفته بعضی محققان مصرف در حد اعتدال آنها می تواند از نظر جسمانی منجر به طول عمر شود.

نوع نوشیدنی که هر روز صبح فنجان خود را با آن پر می کنید می تواند بر روی طول عمرتان تأثیر گذار باشد. اشتباه نکنید، منظور ما از نوشیدنی آب آلو بخارا یا معجون های گیاهی بی مزه نیست.

  1. چای

اگر چه مصرف چای منتقدان صاحب نظر زیادی دارد و در طب سنتی هم کم نیستند آنهایی که انسان را از خوردن چای منع می کنند اما نتایج مطالعه ای که در مجله  “Annals of Epidemiology” به چاپ رسید، ادعا می کند مصرف چای سبز باعث کاهش میزان بیماری های قلبی و مرگ زودرس می شود. این مطالعه که توسط مرکز ملی سرطان ژاپن انجام گرفت، نشان داد شرکت کنندگانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز نوشیده بودند، کمترین خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های تنفسی آنها را تهدید می کند.

همچنین برخی محققان مدعی شدند آنتی اکسیدان موجود در چای می تواند باعث افزایش طول عمر انسان شود. اما کدام نوع چای بهترین فواید را می تواند داشته باشد؟ مطالعات زیادی مزایای فوق العاده چای سبز، چای ماچا و چای ترش را به اثبات رسانده اند.

  1. قهوه

بر اساس مطالعه ای که اخیراً در وبلاگ سلامتی دانشگاه هاروارد منتشر شد، افرادی که در حد اعتدال قهوه مصرف می کنند، عمر بیشتری دارند. در این وبلاگ آمده است که دانشمندان مدرسه بهداشت عمومی “تی. اچ. چان هاروارد” داده های سه مطالعه در حال اجرا را که شامل ۳۰۰ هزار مرد و زن بیش از ۳۰ سال می شود، مورد بررسی قرار دادند. نتایج این بررسی که اخیراً در مجله “Circulation” به چاپ رسید، نشان داد که مصرف قهوه در حد اعتدال با کاهش خطر مرگ عادی و مرگ بر اثر بیماری های قلبی و عصبی ارتباط مستقیم دارد.

قهوه حاوی ترکیبات زیادی از جمله آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها از اکسیداسیون و یا فرسایش بدن که باعث آزاد شدن رادیکال های آزاد و به دنبال آن از بین رفتن مولکول های بدن می شوند،  جلوگیری می کند. اکسیداسیون یکی از مکانیزم هایی است که فرایند پیری را تسریع می بخشد و درها را به روی بیماری های رایجی مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی می گشاید. در رژیم غذایی غربی، قهوه یکی از منابع اصلی آنتی اکسیدان ها پیش تر از بسیاری از میوه ها و سبزیجات قرار دارد.

  1. آب

اگر هیچ یک از دو نوشیدنی بالا را دوست ندارید، هیچ جای نگرانی وجود ندارد؛ هر روز صبح یک لیوان آب برای خود بریزید و در صورت امکان چند قطره آب لیمو در آن بچاکنید. بدن هر فرد بزرگسال، به طور متوسط از ۷۵% آب تشکیل شده است. بدن برای تسهیل جریان خون، عملکرد درست کلیه ها و سیستم گوارشی به آب نیاز دارد. دانشمندان دانشگاه “لوما لیندا” واقع در ایالت کالیفرنیای جنوبی، دریافتند نوشیدن هشت لیوان آب در روز ارتباط مستقیمی با کاهش خطر ابتلا به حمله های مرگبار قلبی دارد.

در مطالعه اخیری که در مجله “HeartMD article” به چاپ رسید، “استفان سیناترا” یکی از نویسندگان مطالعه، به فواید زیادی از آب اشاره کرد که یکی از آنها افزایش طول عمر بر اثر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است. متأسفانه، بسیاری از مردم این روزها به اندازه کافی آب نمی نوشند و تشنگی خود را با نوشیدنی های قنددار و انرژی زا یا آب میوه های حاوی فروکتوز بالا بر طرف می کنند. هنگامی که بدن آب کافی دریافت نمی کند، شروع به ذخیره سازی آب از طریق محدود کردن خروجی ادرار و کشیدن آب قسمت های غیرضروری بدن می کند که همه این عوامل فرایند بعدی را تسهیل می بخشد.

شروع کردن روز خود با یکی از نوشیدنی های بالا می تواند از طریق تقویت آنتی اکسیدان بدن و تأمین آب مورد نیاز بدن در آغاز روز، انرژی مضاعفی به شما دهد که در بلندمدت باعث افزایش طول عمرتان نیز خواهد شد.

منبع ecowatch

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید