Performancing Metrics

درخواست برای رمزگشایی یک پرونده | اتاق خبر
کد خبر: 358223
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 20:22
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: ابهامات زیادی در پرونده واردات خودرو با ارز دارو و دست‌های پشت پرده آن وجود دارد که باید رمزگشایی و برطرف شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا امیرحسن کاکایی اظهار کرد: اقدام صورت گرفته در سال ۱۳۹۱ مبنی بر تخصیص ارز دارو به واردات خودرو کاملا غلط، عجیب و غیر متعارف بوده است.

وی با بیان اینکه این اقدام و دلایل پشت پرده آن مشکوک است، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم کسانی که این کار را کردند می‌دانستند با این اقدام چه ضربه‌ای به کشور و اعتماد اجتماعی می‌زنند یا نه.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در تنگنای ارزی سال ۱۳۹۱ و در بهبوهه تحریم‌ها، واردات خودرو با ارز مبادله‌ای و ارز آزاد نیز کار نادرستی بود چه رسد به آنکه ارز یارانه‌دار دولتی صرف واردات خودرو شود.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که مالیات خودروهای وارد شده با استفاده از ارز دارو نیز آن طور که باید و شاید پرداخت نشده است.

کاکایی با بیان اینکه واردات خودرو با استفاده از ارز دارو فاجعه‌ای برای کشور بوده است، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر مشکلات قانونی از منظر اجتماعی نیز اقدام غلطی بوده و باعث افزایش حس نابرابری در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، سال ۱۳۹۱ مرضیه وحید دستجردی، وزیر وقت بهداشت و درمان از تخلف صورت گرفته مبنی بر واردات خودرو با استفاده از ارز دارو پرده برداشت. افشای این موضوع انتقادات بسیاری را به دنبال داشت تا آنکه سال گذشته اعلام شد کیفرخواست متهمان این پرونده در دادسرای قضایی کارکنان دولت صادر شده است. رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید