Performancing Metrics

طرح اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی در چهارمحال وبختیاری اجرا می شود | اتاق خبر
کد خبر: 358331
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 07:24
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری گفت : براساس برنامه، امسال طرح حدود 31 هزار کیلومتری اکتشاف ماهواره ای استعدادهای مواد معدنی در استان اجرا می شود.

اتاق خبر:سید نعیم امامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح حدود 10 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برآورد شده است.
وی، اکتشاف استعدادهای مواد معدنی را شامل هفت هزارو 600 کیلومتر اکتشاف سنگ های تزئینی در کوهرنگ، کیار و اردل، هفت هزارو 100 کیلومتر اکتشاف فسفات در کوهرنگ و لردگان، 6 هزار کیلومتر اکتشاف سولفات استرانسیم در رسوبات تبخیری در کل استان اعلام کرد.
وی ادامه داد: یکصد کیلومتر مطالعه مقدماتی ژئوتوریسم 'دره نازی بازفت' در شهرستان کوهرنگ و یکصد کیلومتر مطالعه مقدماتی ژئو توریسم 'دره عشق' شهرستان کیار نیز شامل طرح اکتشاف ماهواره ای مواد معدنی در استان برای سال جاری است.
امامی گفت: هم اینک 183 معدن در این استان وجود دارد که طی سال های گذشته 90 واحد از این تعداد تعطیل شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: امسال 15 معدن تعطیل در این استان فعال و به چرخه استخراج و تولید مواد معدنی بازمی گردد.
امامی افزود: سالانه حدود 7.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود و یک هزار و 560 نفر نیز به صورت مستقیم در بخش معدن در استان مشغول کار هستند.
وی، میزان سرمایه گذاری در معادن چهارمحال وبختیاری را 650 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 6 نوع ماده معدنی شامل سنگ های تزئینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس، خاک نسوز و مواد اولیه تولید سیمان از معادن استان استخراج می شود.

منبع:ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید