Performancing Metrics

ترویج فرهنگ آموزش و تربیت نیروی کار اولویت سازمان فنی و حرفه ای کشور | اتاق خبر
کد خبر: 358337
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 08:08
رئیس ستاد بزرگداشت هفته ملی مهارت گفت: ترویج فرهنگ آموزش فنی و تربیت نیروی کار، اولویت سازمان فنی و حرفه ای است.

اتاق خبر:حسن عزیزی روز یکشنبه در نشست خبری باخبرنگاران در سازمان فنی حرفه ای کشور، افزود: تمام هم و غم این سازمان تربیت نیروی کار است تا با آخرین شیوه های نوین مهارتی اشنا شوند
وی اضافه کرد: برگزاری این هفته ها با هدف آشنایی ظرفیت های مختلف آموزشی در سازمان فنی حرفه ای و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرین صورت می گیرد.
وی افزود: در حوزه ترویج آموزش همه ساله اقدامات مهمی در حوزه اطلاع رسانی و مهارت آموزی انجام می شود.
عزیزی گفت: یکی از اهداف این سازمان توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی، ارتقاء شان آموزش فنی و حرفه ای، معرفی توانمندی آموزش های کارآفرین و ایجاد فرصت تبادلات آموزش فنی و حرفه ای است.
رئیس ستاد هفته ملی مهارت خاطر نشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای آموزش معطوف به قشر خاصی نیست و همه اقشار جامعه را در بر می گیرد.
وی با اشاره به اینکه درسال گذشته ٦٩٨ مرکز ثابت فنی حرفه ای فعالیت کردند، گفت:
همچنین پنج هزار و ٩٦١ کارگاه آموزشی در کشور فعالیت می کنند که یک هزار و ٨٩ کارگاه در زندان ها و یک هزار و ٦٤ کارگاه در پادگان ها فعال است.
عزیزی گفت: 11هزار و 599 مرکز آموزش خصوصی با 23 هزار و 629 مربی مشغول به فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: برنامه های مهم هفته مهارت برنامه های نمایشگاهی در سطوح ملی و بین المللی، اجرای همایش آموزش و اشتغال، برگزاری جشن مهارت و کارآفرینی، توسعه تعاملات و مسابقات است. همچنین برنامه های مختلف دیگری نیز در سطح استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد هفته ملی مهارت همچنین گفت: در این ایام افتتاح کارگاه آموزشی در استان گلستان و افتتاح چند دپارتمان با محوریت مشاوره های آموزشی با هدف کارآفرینی را خواهیم داشت.
وی یاداور شد: سال گذشته در بخش دولتی 750 هزار و 152 نفر و در بخش غیر دولتی 682 هزار و 574 نفر آموزش دیدند.
وی گفت : خاطرنشان کرد: هزار و 110 حرفه در مجموع در آموزشگاه های آموزش فنی اموزش داده می شود.

منبع:ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید