Performancing Metrics

عضو هیات رئیسه مجلس: مجلس موفقیت های دولت را تقویت و نهادینه می کند | اتاق خبر
کد خبر: 358488
تاریخ انتشار: 21 تیر 1395 - 22:28
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس دهم موفقیت های دولت را در زمینه های مختلف تقویت و نهادینه کرده و کمک می کند تا در سایر زمینه ها هم دولت بتواند به موفقیت دست یابد.

اتاق خبر:علی اصغر یوسف نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، نتیجه انتخابات مجلس دهم را ادامه مسیر انتخاب شده در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 دانست و تاکید کرد : مردم در انتخابات هفتم اسفند 94 به وظیفه خود عمل کرده اند و اکنون نوبت مجلس است که به خواست مردم پاسخ دهد.
وی گفت : مجلس دهم برای همکاری و همراهی با دولت در تمامی زمینه ها به منظور پاسخگویی به خواست مردم آمادگی دارد و دستاوردهای دولت را بویژه در بخش اقتصادی ، دیپلماسی خارجی و بهداشت و درمان موفق ارزیابی می کند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اظهار این که دولت قطار اقتصاد کشور را به ریل بازگردانده است ، افزود : یکی از موفقیت های دولت در بخش اقتصادی کنترل تورم بوده است.
وی خروج از تورم و اشتغالزایی را دغدغه مهم دولت و مجلس معرفی کرد و ادامه داد : تکمیل موفقیت های دولت در بخش اقتصادی نیازمند ایجاد شغل است تا از این طریق نشاط و تحرک و شادابی در بین مردم احساس شود.
یوسف نژاد گفت : دولت از حیث سیاسی و اجتماعی نیز توفیق ایجاد ثبات را در جامعه داشته است ؛ هر چند ارزیابی منصفانه از عملکرد دولت در این بخش نیازمند گذشت زمان بیشتر است .
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدامات دولت در بخش دیپلماسی و سیاست خارجی را تشریح کرد و افزود : اقدامات دولت در بخش سیاست خارجی کاملا ملموس است و توفیقات بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.
یوسف نژاد با انتقاد از برخی سنگ اندازی ها پیش روی برنامه های دولت ، خاطرنشان کرد: برخی متاسفانه برای به اجرا در نیامدن برنامه های دولت و موفق عمل نکردن آن ، مخالفت ها، سنگ اندازی ها و مقابله هایی داشته اند و دارند.
وی افزود : مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند تا با قرار گرفتن در کنار دولت ، به نفع منافع ملی حرکت کنند.
او ادامه داد : اقدامات دولت نیز چه در قانون نویسی و چه در مرحله اجرا این است که مردم گرا، در جهت منافع ملی، حفظ آرامش مردم و حاکم کردن امنیت در جامعه باشد.
یوسف نژاد اشتغالزایی را از مهم ترین دغدغه مجلس دهم برشمرد و گفت : همان گونه که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اشتغال و روی آوردن به صنایع متوسط و خرد تاکید کردند، مجلس نیز به این موضوع توجه ویژه دارد.
** برنامه ششم توسعه
عضو هیات رئیسه مجلس یکی از موضوع های مهم برای تعامل و همکاری مجلس با دولت را بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه دانست و گفت که این موضوع از اولویت های مجلس است.
یوسف نژاد افزود : مجلس لایحه برنامه ششم توسعه را با اولویت و دقت بررسی می کند و تلاش دارد با توجه به اهمیت برنامه های پنج ساله آن را هر چه زودتر به نتیجه برساند.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم در باره برخی اظهار نظرها پیرامون مفاد برنامه ششم در ارتباط با مقررات بازنشستگی ، گفت : هرگونه اظهار نظر در این باره تا پیش از تصویب در مجلس ، قضاوت زودهنگام است .
وی افزود : مجلس بادقت این لایحه را بررسی می کند و به طور قطع تامین منافع عامه مردم مهم ترین هدف قانونگذاری است .
** بازیابی 59 لایحه ارائه شده به مجلس نهم
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای همکاری مجلس دهم با دولت را بازیابی 59 لایحه ارائه شده از سوی دولت به مجلس نهم دانست .
یوسف نژاد گفت : مجلس با هدف کمک به دولت و هماهنگی با قوه مجریه تمامی لوایحی را که دولت به مجلس نهم داده بود و فرصت بررسی پیدا نکرد ، بررسی کرد و از میان آنها 59 لایحه را بازیابی کرد.
وی افزود : این لوایح که تصویبشان می تواند بخشی از خلاهای قانونی و نیازهای قوه مجربه را در خدمت رسانی به مردم بر طرف کند به اولویت بندی در دستور کار مجلس دهم قرار می گیرد تا تبدیل به قانون شود.
او ادامه داد : همچنین تعدادی از طرح های مجلس نهم هم که فرصت بررسی پیدا نکرد ، پس از بررسی بازیابی شد تا بار دیگر در دستور کار مجلس دهم قرار گیرد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت : نمایندگان مجلس همچنین آمادگی دارند تا یاریگر دولت در رفع تمامی مشکلات و موانع بویژه برای خارج شدن اقتصاد کشور از رکود و ایجاد اشتغال برای جوانان باشند.
وی افزود : آن دسته از قوانینی هم که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد با اولویت در مجلس شورای اسلامی مطرح و اصلاح خواهدشد تا به دولت کمک شود مشکلات کشور را سریع تر حل کند.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید