Performancing Metrics

تردد 2 میلیون و 200 هزار مسافر به قشم | اتاق خبر
کد خبر: 358534
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 02:33
مدیرکل گمرک قشم گفت: 2 میلیون و 200 هزار و 841 مسافر در سه ماهه نخست امسال از مبادی ورودی و خروجی این جزیره تردد کردند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

اتاق خبر:حسین سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان مسافر از مبادی فرودگاه بین المللی قشم، اسکله های پهل - لافت و شهید حقانی - شهید ذاکری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این مدت 384 هزار و 815 دستگاه کامیون، اتوبوس، نیسان و سواری نیز از طریق اسکله های پهل در بندر خمیر و لافت در جزیره قشم تردد کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی را نشان می دهد.
سعیدی اظهار کرد: در مدت یاد شده 25 فقره اظهارنامه ورود موقت خودرو سواری ساکنان جزیره و کانتینر خالی (برای مدت یک ماه به سرزمین اصلی) به ارزش بیش از چهار میلیون و 576 هزار و 500 دلار نیز از طریق این گمرک صادر شده است.
مدیرکل گمرک قشم اضافه کرد: این میزان در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته ورود خودرو سواری و کانتینر خالی به سرزمین اصلی، به ترتیب 73 و 58 درصد کاهش داشته است.
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، در 20 کیلومتری جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده و در طول سال میزبان چندین میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان است.
مسافران جزیره قشم که اوج سفر آنان در ایام تعطیلات پایان سال و نوروزی صورت می گیرد، با هدف تماشای ظرفیت های گردشگری قشم، سواحل زیبا، استفاده از غذاهای لذیذ بومیان، خرید صنایع دستی هنرمندان و استفاده از بازار مناسب، به این منطقه سفر می کنند.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید