Performancing Metrics

کهگیلویه وبویراحمد کمترین طول بزرگراه کشور را دارد | اتاق خبر
کد خبر: 358599
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 10:14
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان با داشتن حدود 93 کیلومتر دارای کمترین طول بزرگراه در کشور است.

اتاق خبر:حسن فدایی روز دوشنبه افزود: این درحالی است که شاخص برخورداری این استان از بزرگراه تا سال 92 کمتر از 50 کیلومتر بود.
وی با بیان اینکه میانگین ساخت بزرگراه در کهگیلویه وبویراحمد در پس از انقلاب و پیش از فعالیت دولت یازدهم سالانه کمتر از یک ونیم کیلومتر بود، افزود: حدود 50کیلومتر از طول بزرگراه موجود در سطح استان ظرف سه سال گذشته از فعالیت دولت تدبیر و امید احداث شده است.
فدایی ابراز داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و طرح های در دست اجرا میانگین ساخت بزرگراه تا پایان امسال به حدود 126 و تا اواخر سال 96 باید به بیش از 155 کیلومتر برسد.
فدایی میانگین اعتبار مورد نیاز برای ساخت هرکیلومتر بزرگراه در این استان را با توجه به کوهستانی و توپوگرافی خاص منطقه افزون بر 25 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی میزان برآورد نیاز استان به ساخت بزرگراه را بیش از 740 کیلومتر اعلام کرد و گفت: با تکمیل و بهسازی 20 کیلومتر ورودی 17شهر استان این مهم تحقق خواهد یافت.
وی طول راه های اصلی ، فرعی و روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد را نیز به ترتیب 504 ، 990 و چهارهزارو 530 کیلومتر اعلام کرد و افزود: شاخص برخورداری آسفالت راه های روستایی در استان حدود 20 درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.
وی گفت: هم اکنون از مجموع چهار هزارو 530کیلومتر راه روستایی در استان دو هزار و 88 کیلومتر آن آسفالت شده که تا پایان امسال به حدود دو هزار و 348 کیلومتر خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش بینی می شود میزان آسفالت راه های روستایی استان تا اواخر سال 96 نیز به دو هزار و 548 کیلومتر برسد.
فدایی تصریح کرد: این در حالی است که مجموع آسفالت راه های روستایی تا سال 92 حدود یکهزار و 804 کیلومتر بود.
استان کهگیلویه و بویراحمد در منطقه ای کوهستانی در جنوب غرب ایران قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید