Performancing Metrics

حمایت دولت از سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد مقاومتی کم نظیر است | اتاق خبر
کد خبر: 358618
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 12:08
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با کم نظیر دانستن حمایت های دولت برای سرمایه گذاری درحوزه اقتصاد مقاومتی، خواستار استفاده از این فرصت توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی شد.

اتاق خبر:محمد حمیدی عصر دوشنبه درجلسه ارائه طرح ها و پتانسیل های گنبدکاووس درحوزه اقتصاد مقاومتی به نماینده تیم اقتصادی کشور مجارستان، اظهار داشت: اعطای تسهیلات ارزان قیمت، معافیت یا بخشودگی های مالیاتی، روان سازی و تسهیل در واگذاری اراضی برای اجرای طرح ها، بخشی از حمایت های دولت در این حوزه است.
وی با کم نظیر دانستن حمایت های امسال دولت برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی، گفت: افراد حقیقی یا حقوقی (داخلی یا خارجی) که قصد سرمایه گذاری دارند، باید هرچه سریعتر شرایط و نحوه مشارکت را اعلام نمایند.
حمیدی اضافه کرد: امروز فضای مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور، استان ها و شهرستان ها از جمله گنبدکاووس فراهم است.
وی با برشمردن برخی طرح ها و پتانسیل های شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: تاکنون برخی شرکت های خارجی از جمله کشور مجارستان آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح ها اعلام کرده اند که رایزنی های لازم درحال انجام است.
در این جلسه خلاصه ای از 10 طرح و پتانسیل برای سرمایه گذاری درحوزه اقتصاد مقاومتی ازسوی کارشناسان درحوزه های مختلف کشاورزی و صنعت به 'مظفر نیرومند' نماینده تیم اقتصادی کشور مجارستان در ایران ارائه شد.
طرح گیاهان مثمر و ایجاد باغات میوه، احداث گلخانه های روستایی، تولید نشاسته سیب زمینی، تولید فرش دو رو و پارچه های ابریشمی، مرکز مدیریت گردشگری، پرورش گوسفند و شتر به روش دانش بنیان، تولید زیورآلات ترکمن و تولید برگ شکر از نوعی درخت از مهمترین طرح های ارائه شده دراین جلسه بود.
مظفر نیرومند، نماینده تیم اقتصادی کشور مجارستان در تهران نیز دراین جلسه بااشاره به توانمندی های کشور مجارستان درحوزه کشاورزی و شیلات، آمادگی شرکت های اقتصادی این کشور را برای انتقال فناوری، دانش فنی، ماشین آلات و مشارکت در طرح های تولیدی بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: طرح های پیشنهادی با رعایت امانت و حفظ حقوق معنوی به شرکت های مجارستانی اعلام می شود.
وی افزود: پس از بررسی کارشناسی نهایی، درصورت تایید طرح، مرحله عقد قرارداد باحضور نمایندگان اصلی شرکت ها انجام می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان حدود 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید