Performancing Metrics

محکومیت 4 بنگلادشی حامی تروریست در سنگاپور | اتاق خبر
کد خبر: 358734
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 00:50
سنگاپور روز سه شنبه 4 نفر از اتباع بنگلادش را به اتهام کمک مالی به تروریست های کشورشان برای خرید سلاح و عملیات مسلحانه به 24 تا 60 ماه زندان محکوم کرد.

 به گزارش اتاق خبر، 'رحمان میزانور'، 'میاح روبل'، 'محمد جابات قیصر حاجی نور اسلام سوداگاد' و 'سهیل هولادر اسماعیل هولادر' ماه مه امسال به یک یا دو فقره جمع آوری کمک مالی بالغ صدها هزار دلار برای ارائه کمک به حملات تروریستی در بنگلادش اعتراف کردند.
'رحمان میزانور' سر دسته این گروه به پنج سال زندان محکوم شد، 'سهیل هولادر اسماعیل هوولادر' دو سال پشت میله های زندان خواهد ماند، در حالی که 'میاح روبل' و 'محمد جابات قیصر حاجی نور اسلام سوداگاد' حکم 30 ماه زندان دریافت کردند.
6 مرد بنگلادشی که در بخش های ساخت وساز و صنایع دریایی سنگاپور مشغول کار بودند، خرداد ماه امسال به دلیل جمع آوری و در اختیار داشتن اموالی با اهداف تروریستی مورد اتهام قرار گرفتند.
این افراد فروردین ماه امسال با استناد به قانون امنیت داخلی سنگاپور بازداشت شدند و نخستین کسانی هستند که تحت قانون مرتبط با تروریسم سنگاپور در دادگاه محاکمه شدند و احکام در خصوص 4 نفر از آنها صادر شد.
'زمان دائولات' و 'مامون لیکوت علی' دیگر متهمان این پرونده، اتهام مطرح شده را رد کرده اند.
'مامون لیکوت علی' ادعا کرد که نمی دانسته این پول برای فعالیت های تروریستی هزینه می شود، با این حال، دیگر اعضای گروه به وفاداری خود به 'ابوبکر الغدادی' سردسته گروه تکفیری داعش اعتراف کردند.
دادستان سنگاپور روز سه شنبه به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، گفت که هزینه مالی یک فعالیت تروریستی پایین است، اما این وسایل ارزان می تواند هزینه زیادی برای جامعه و ویرانی بسیاری به همراه داشته باشد، بنابراین سنگاپور باید موضع قاطعی علیه تروریسم و تامین مالی تروریسم داشته باشد.
این دادستان که نام وی در این خبر ذکر نشده است، گفت 'رحمان میزانور' سردسته این گروه ارتباط با گروه تروریستی داعش داشته و مجموعه این گروه خود را 'دولت اسلامی در بنگلادش' نام نهاده بود.
این گروه به اصطلاح دولت اسلامی بنگلادش ماه مارس سال جاری توسط 'رحمان میزانور' 31 ساله که دارنده گذرنامه سنگاپوری است، تشکیل شد و چند هدف را برای حمله احتمالی در بنگلادش در نظر داشت و اسنادی برای سلاح و ساخت بمب از این گروه کشف شد.
سردسته گروه سه بار تلاش کرده بود به گروه تکفیری داعش بپیوندد و توانست روادید سفر به ترکیه و الجزایر را دریافت کند.
وی متهم است با دستکم 8 مرد دیگر به طور منظم در بوستان های عمومی سنگلپور نشست هایی برای عملیات مسلحانه در بنگلادش برگزار و آن را مورد بحث قرار داده است.
براساس قانون سنگاپور، مجازات تامین مالی تروریسم تا 10 سال زندان، جریمه تا 500 هزار دلار سنگاپور و یا هر دو مورد است.
سنگاپور دی ماه سال گذشته نیز 27 بنگلادشی شاغل در این کشور را به اتهام فعالیت های تروریستی و افراطی بازداشت و 26 نفر را تحویل مقامات داکا داد.
باورها و آموزه های این افراط گرایان بنگلادشی از تفکرات 'انور العولقی' فرد آمریکایی – یمنی مرتبط با القاعده شکل گرفته بود که سال 2011 در یمن به هلاکت رسید.
هفت فرد مسلح حامی گروه تروریستی داعش 11 تیر ماه جاری با حمله به رستورانی در محله دیپلماتیک 'داکا' پایتخت بنگلادش حدود 35 نفر را به گروگان گرفتند. با حمله نیروهای ویژه ارتش و پلیس و کشته شدن 20 گروگان، دو مامور پلیس و 6 مهاجم و دستگیری یکی از مهاجمان این گروگانگیری پایان یافت.
از سوی دیگر در روز عید فطر تعدادی از افراد مسلح به نمازگزاران در 90 کیلومتری داکا حمله کردند که چهار کشته و 9 مجروح برجای گذاشت.
البته برخی از صاحبنظران سیاسی حمله چند تروریست به رستورانی در داکا را، پاسخی به دستگیری گسترده اعضای احزاب مخالف دولت از سوی پلیس می دانند و از سوی دیگر حزب مخالف ملی گرای بنگلادش، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را بهانه ای برای نابودی احزاب مخالف این کشور می داند.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید