Performancing Metrics

برداشت هلو و شلیل از باغات استان قزوین آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 358793
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 07:55
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت هلو و شلیل از سطح ۲هزار و ۹۳۴ هکتار از باغات بارور استان آغاز شده است.

اتاق خبر: احمد مستخدمی اظهار کرد: با توجه به اینکه این محصول در سال جاری با سرمازدگی  بهاره روبرو بوده، حدود ۵۰ درصد هلو و شلیل دچار سرمازدگی شده که  پیش بینی می شود میزان تولید از ۵۲ هزار تن به کمتر از ۲۵ هزار تن کاهش یابد.

وی افزود: عمده باغات هسته دار  هلو و شلیل در شهرستان های قزوین، البرز، تاکستان و بوئین زهرا است که در حال حاضر نیز در شهرستان تاکستان توسعه این باغات  سرعت بیشتری دارد.

مستخدمی ارقام تجاری هلو و شلیل که در حال حاضر در توسعه باغات استفاده می شود را ردهاون، آلبرتا، انجیری، کیوتا، شمس، مغان و رفعتی ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر  به علت کاهش نزولات آسمانی و افت چشمگیر سطح آب سفره های زیر زمینی و بر اساس سیاست های کلان سازمان جهاد کشاورزی هیچگونه حمایتی از توسعه باغات هسته دار که نیاز آبی بالایی دارند انجام نمی شود.

مستخدمی اضافه کرد: در حال حاضر تنها توصیه استفاده از پایه های رویشی مقاوم به خشکی و کیفیت نامناسب خاک مانند جی اف و جی ان و ارقام تجاری جهت احداث باغات مدرن با استفاده از سیستم های نوین آبیاری وجود دارد..

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید