Performancing Metrics

افزایش اطلاعات حقوقی مردم اقدامی مهم در پیشگیری از جرم است | اتاق خبر
کد خبر: 358862
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 13:40
رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: افزایش اطلاعات حقوقی مردم اقدامی مهم در پیشگیری از جرم و کاهش پرونده های قضایی است.

اتاق خبر: احمد خسروی وفا روز چهار شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: افزایش اطلاعات حقوقی مردم و پیشگیری از جرایم دو مقوله مهم است که اگر از طریق رسانه ها مورد توجه قرار گیرد می تواند حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را کاهش دهد , نقشی مثبت در زمینه ایجاد فرآیندی خوب در بین مردم داشته باشند.
رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: در گذشته که دسترسی به دادگاه به اندازه کنونی نبود مردم از ظرفیت بزرگان خانواده بدرستی استفاده می کردند که این شیوه مهم با تلاش رسانه ها باید در جامعه احیا شود.
به اعتقاد وی باید بین همه نهادها و سازمانهای دولتی بویژه دستگاه قضایی با حوزه رسانه ها و خبرگزاری ها تعامل دوسویه برقرار باشد زیرا در غیر این صورت جامعه دچار مجموعه ای از کاستی ها خواهد شد.
خسروی وفا افزود: در عین حال اطلاع رسانی از دستگاه قضایی ویژگی های خاص خود را دارد زیرا بدلیل قانونی در خیلی از موارد تا زمانی که حکم قطعی نسبت به پرونده ها صادر نشود اطلاع رسانی ممکن نیست و انعکاس اخبار در دستگاه قضایی ظرافت خاصی را می طلبد.
رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جُرم، یک موضوع ملی است.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد اقدام عملی برای پیشگیری از آسیب اجتماعی و وقوع جُرم انجام شود، همه باید دست به دست هم بدهیم و در این زمینه همکاری کنیم.
خسروی وفا با اشاره به راهکارهای کاهش جرائم تصریح کرد: توجه به معنویت و سبک زندگی اسلامی راهگشاست، زیرا اسلام برای مبارزه و پیشگیری از آسیب اجتماعی برنامه دارد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در دو دهه گذشته اولین جرم در کشور صدور چک بلامحل بود اما امروز سرقت بیشترین آمار جرائم را بخود اختصاص داده است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: کاهش چهار درصدی ارتکاب جرم در استان اصفهان از ثمرات راه اندازی شورای پیشگیری است.
وی همچنین کاهش سه درصدی طلاق که عامل مهم در فروپاشی خانواده هاست را نیز از مصادیق شورای پیشگیری استان بیان کرد.
خسروی وفا، خواستار کارهای علمی تر در زمینه پیشگیری شد و تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از جرایم، مقدمه بروز جرائم دیگر هستند باید با انجام کار علمی اینگونه جرایم را شناسایی و از ارتکاب این جرایم جلو گیری کرد.
رییس کل و رییس شورای پیشگیری از جرم استان اصفهان ، توجه به امر پیشگیری را در کاهش آمار پرونده ها بویژه در دادسرا موثر دانست.
خسروی وفا با اشاره به اینکه کاهش ناهنجاری های اجتماعی در موضوع پیشگیری مهم است، ابراز امیدواری کرد: با نگاه به پیشگیری و همکاری مدیران سازمان های مربوطه، در آینده جامعه سالم تری داشته باشیم.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید