Performancing Metrics

اجرای طرح جامع کاهش اعتیاد در مازندران | اتاق خبر
کد خبر: 358869
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 14:13
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران گفت: طرح جامع کاهش اعتیاد در این استان تدوین و عملیات اجرایی ان اغاز شد.

اتاق خبر:علیرضا یونسی رستمی درمیزگرد چالش های اعتیاد درمازندران دردفترخبرگزاری جمهوری اسلامی ساری هدف اصلی از تدوین طرح جامع را اجرای راهکارهای عملی برای پایداری ترک اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر در این خطه شمال کشور دانست.
معاون استاندار مازندران محورهای این طرح را شناسایی مناطق آلوده، پاکسازی و بهسازی این مناطق، ارائه کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و شناسایی مناطق در معرض آسیب اعتیاد اعلام کرد.
معاون استاندارمازندران گفت: هم اکنون دستگاه های دولتی شامل استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، فنی و حرفه ای و دادگستری برای اجرای این طرح پای کار قرار دارند.
وی از دستگاه های فرهنگی به خصوص ائمه جمعه و جماعات و گروه های معتمد هم خواست تا در اجرای این طرح کمک کار باشند.
*** پاکسازی 32 منطقه آلوده
معاون استاندارمازندران مهمترین برنامه اجرایی طرح جامع کاهش اعتیاد را در این استان پاکسازی 32 منطقه آلوده به مواد مخدر اعلام کرد.
یونسی ایجاد مراکز مشاوره، مهدکودک، مراکز بهداشتی، تعریض خیابان، هماهنگ سازی ساخت و سازها با شرایط شهری، راه اندازی کتابخانه، ساخت مدرسه ومسجد را از حداقل امکانات ارایه شده به مناطق آلوده پس از پاکسازی اعلام کرد.
به گفته وی به طور میانگین برای خدمات دهی به هر منطقه آلوده حدود 30 تا 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
معاون استاندارمازندران ویژگی این مناطق را جرم خیزی ، وجود جرم های مشهود ، توزیع علنی مواد مخدر، استعمال و تزریق مواد مخدرو ناهمگنی درچهره ظاهری منطقه اعلام کرد.
*** شناسایی 90 منطقه در معرض آسیب مواد مخدر
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران شناسایی 90 منطقه در معرض اسیب مواد مخدر را در اجرای طرح جامع کاهش در این مناطق از دیگر کارکرد این ستاد اعلام کرده است.
یونسی افزود :خدمات مورد نیاز به این مناطق نیز در قالب طرح جامع به خصوص امکانات و تجهیزات مورد نیاز فرهنگی و اجتماعی ارائه شد.
وی مهمترین کارکرد مورد توجه در مناطق در معرض آسیب را ارایه خدمات آموزشی به این خانواده ها عنوان کرد.
در مازندران طبق آمار حدود 50 هزار نفر معتاد شناسایی شدند که این معتادان می توانند در 516 مرکز برای ترک اعتیاد اقدام کنند.
در سال گذشته بیش از سه هزار و 516 کیلوگرم انواع موادمخدر در مازندران کشف شد و حدود 16 هزار نفر در این ارتباط دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید