Performancing Metrics

بهترین جاده‌ های بریتانیا | اتاق خبر
کد خبر: 358917
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 19:53
سراسر بریتانیا پر از جاده‌های زیباست. جاده‌هایی که به نظر مادر طبیعت خود سکوت و آرامش وجودی‌اش را به آن‌ها تزریق کرده است؛ با چشم‌اندازهایی بس خیره‌کننده که هر راننده‌ای را به توقف وا می‌دارند.

اتاق خبر: میل آنلاین تراول ( MailOnline Travel) فهرستی از دیدنی‌ترین جاده‌های بریتانیا از جاده‌ی برکن بیکن (Brecon Beacon) که جرمی کلارکسن در برنامه تخته گاز در آن رانده تا جاده‌هایی زیبا در اسکاتلند، تهیه کرده است؛ جاده‌هایی دیدنی که در آن‌ها زیبایی طبیعت به حد خود می‌رسد.

B5289, The Lake District

جاده

B5289 هم‌چون ماری اطراف حوضچه‌های زیبای Crummock Water ،Buttermere ،Derwent Water چمباتمه زده است و به‌سان نعل اسبی می‌ماند که بین کسویک (Keswick) و لورتون بالا (High Lorton) قرار گرفته است.

A832 through Glen Docherty, Wester Ross, Scotland

جاده

جاده‌ای پرپیچ وخم و مسیری فراموش نشدنی که زیبایی‌اش را تا حدی مدیون منظره‌ی زیبای دریاچه‌ی لاک ماری (Loch Maree) است.

اینجا یکی از لوکیشن‌های بازی تاج و تخت‌ نیست، اما چندان هم بی‌شباهت به یکی از آن‌ها نیست.

The tidal causeway road to The Holy Island of Lindisfarne, Northumbria 

جاده

شاید انتخاب شما برای رسیدن به جزیره‌ی لیندیسفارن (Lindisfarne) قایق‌ باشد، اما رانندگی تا آنجا صفای دیگری دارد.

جاده‌ای چشم‌نواز به طول تنها ۱/۵ کیلومتر که این جزیره را به جزیره‌ی اصلی بریتانیا متصل می‌کند و در ساعات مد دریا به زیر آب می‌رود. رانندگانی که از این جاده عبور می‌کنند باید حسابی به زمان عبورومرور خود دقت کنند، مبادا گرفتار شوند.

The Quiraing Pass between Uig and Staffin, Isle of Skye 

جاده

سراسر جزیره‌ی آسمان (The Isle of Skye) چشم‌نواز و زیباست، اما این جاده یکی از خیره‌کنند‌ه‌ترین دیدنی‌های این جزیره است. مانند اغلب بخش‌های اسکاتلند، پای جاده که به میان بیاید این جزیره یکی از زیباترین‌هاست. اما شاید خیلی‌ها این جاده را گل سرسبد جاده‌ها بدانند.

جاده‌ای یک‌طرفه‌ و آفتاب‌زده در یکی از باشکوه‌ترین مناطق کوهستانی و اتومبیل‌هایی که سربالایی‌ها و سراشیبی‌ها را زیرپا می‌گذارند.

A470, Snowdonia National Park

جاده

با عبور از این جاده می‌توانید گذر از کوهستان‌های زیبای پارک ملی اسنودونیا (Snowdonia National Park) را  تجربه کنید.

در ولز (Wales) پستی بلندی‌های کمی وجود ندارد، اما شاید بهترین آن‌ها در این پارک ملی باشند.

The Burway, Long Mynd ridge, Shropshire

جاده

شروفشایر خلنگ‌زاری زیباست با جاده‌ای باریک که به روستای چرچ استرتن که می‌رسد و به قدری خلوت است که در طول راه تنهای تنها خواهید بود.

The A82 near the Glen Etive and Glen Coe junction

جاده

رانندگی در تمام طول مسیر خاطره‌انگیز است، اما یکی از زیبایی‌های برجسته‌ی این مسیر، جاده‌ای است که از کوهستان گلن کو (Glen Coe) و گلن اتیو (Glen Etive) می‌گذرد.

B6255, Ribblehead Viaduct, Yorkshire Dales

جاده

مناظر فوق‌العاده‌ زیبایی از طبیعت یورکشایر را تنها با عبور از این جاده خواهید دید.

Antrim Coast Road, Northern Ireland

جاده

جاده‌ای ساحلی به طول ۴۰ کیلومتر، صخره‌ها را می شکافد و پیش می‌رود؛ شاه‌کاری ساخته‌ی دست مهندسان قرن ۱۹. یکی از زیبایی‌های این جاده، تونل کوچکی است که از میان صخره‌ها می‌گذرد.

The Lecht Road, Aberdeenshire 

جاده

حتی تیرهای برق هم نتوانسته‌اند از زیبایی این جاده بکاهند. یکی از اصلی‌ترین جاده‌های بریتانیاست و زمستان‌ها به خاطر برف سنگین تردد در آن سخت می‌شود و به کمک ماشین‌های برف‌روب‌ است که زمستان‌ها عبور از آن ممکن می‌شود.

B3135, Cheddar Gorge, Somerset

جاده

روستای چدار به پنیرهایش معروف است و همچنین تنگه‌ای بسیار زیبا که B3135 از آن می‌گذرد. جاده‌ای که تنها ۲۲ کیلومتر است، اما زیبایی‌اش بی‌نظیر است.

B3387, Dartmoor National Park

جاده

پارک ملی دارتمور حدود ۵۹۲ کیلومتر مربع خلنگ‌زار است و تنها‌ چند کیلومتری جاده از آن می‌گذرد. صحرایی که انسان را به یادسرزمین‌های کهن می‌اندازد.

The B3387 همچون ماری در میان صخره‌ها، لجن‌زارها و جوی‌ها می‌گذرد.

Blakey Ridge, North Yorkshire Moors

جاده

در این جاده که برانید تنها خودتان خواهید بود. راهی زیبا اما متروک با چند رأس گوسفند و شاید کمی برف در فصل زمستان‌ که شاید تنها خطرات پیش روی شما در طول مسیر باشند.

در بعضی سال‌ها بارش برف شدید است مانند سال ۲۰۰۷ که ۷ مسافر به مدت ۹ روز در جاده ماندند.

A3055, Isle of Wight, near Freshwater Bay 

جاده

A3055 که به جاده‌ی ارتش معروف است در جزیره ی وایت (Isle of Wight) قرار دارد و بیش از ۱۱ مایل جاده‌ی ساحلی است. با زیباترین مناظری که از شرق به غرب در مسیر خلیج فرش‌واتر (Freshwater Bay) قرار گرفته‌اند.

در همین حین که از دشت سرسبز می‌گذرید می توان به پهنای خلیج و صخره‌های سفید رنگش نگاه کرد و لذت برد. 

The Dark Hedges, County Antrim, Northern Ireland

جاده

مدال خوش‌عکس‌ترین مسیر درختی جهان را می‌شود به این جاده داد که در ایرلند شمالی واقع شده است.

چنارها را در قرن ۱۸، خانواده‌ی استوارت برای جلب توجه مهمانانی که به امارتشان می‌آمدند کاشته‌اند.  نقشه‌شان هم گرفته است.

این درختان درهم پیچیده فضایی سحرآمیز شبیه تونل به وجود آورده‌اند که تحسین بسیاری را برانگیخته است و حتی در فیلم بازی تاج و تخت‌ هم این جاده‌ی زیبا را می‌بینیم؛ صحنه‌ای در فصل ۲ سریال که آریا استارک از این جاده می‌گذشت.

Pass of the Cattle, near Applecross, Wester Ross, Scotland

جاده

از دید هر بیننده‌ای، این جاده بی‌نظیر است. پیچ‌های تند، ارتفاع ۶۲۵ متری و مناظر زیبایی که جان می‌دهند برای عکس‌های اینستاگرامی.

پارکینگ‌هایی در بالای کوه وجود دارد و از آن بالا می‌توان آن همه زیبایی را دید و لذت برد.

A4069, Brecon Beacons National Park, Wales

جاده

جرمی کلارکسون مهر تأیید بر این جاده زده است؛ او در برنامه‌ی تخته گاز یک مرسدس بنز AMG SLK را در طول این مسیر رانده است.

این جاده که در پارک ملی برکن بیکن ولز قرار دارد، بیش از ۸۱ پیچ دارد، یعنی درست ۸۱ بهانه برای عشق ماشین‌ها که از رانندگی در این جاده لذت ببرند. منظره‌ای زیبای کوهستانی و ناهموار این پارک ملی خود می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای گذر از این جاده باشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید