Performancing Metrics

مرگ یک افسر سودانی و 16 نظامی عربستانی در جنوب یمن | اتاق خبر
کد خبر: 358957
تاریخ انتشار: 23 تیر 1395 - 21:22
یک افسر سودانی و 16 نظامی دیگر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در حمله ارتش و کمیته مردمی یمن در استان لحج واقع در جنوب یمن به هلاکت رسیدند.

به گزارش اتاق خبر، یک منبع نظامی به این شبکه گفته است: ارتش و کمیته های مردمی یمن با حمله به تجمع نظامیان عربستانی در منطقه کرش در استان لحج توانستند این افراد را از پای در آورند.
این منبع آگاه گفته است که درجه افسر کشته شده سودانی سرهنگ دوم بوده است؛ در این حمله همچنین تجهیزات و مهمات نیروهای ائتلاف نیز هدف قرار گرفت و خسارت سنگین مادی نیز به آنها وارد آمد.
روز شنبه گذشته نیز سه نفر از نیروهای نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شده بودند.
از سوی دیگر سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان بامداد امروز اعلام کرد که یک نیروی نظامی ارتش این کشور در انفجار یک مین در استان «عارضه» در منطقه جازان در جنوب این کشور کشته شده است.
خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد: حسن بن حسین بن احمد القیسی هنگام انجام وظیفه خود که پشتیبانی از گشت های مرزبانی مرزهای عربستان کشته شده است.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا بیش از یک سال است که حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن نیروهای انصار الله یمن که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک در پی این حملات کشته یا زخمی شده و هزاران یمنی دیگر نیز ترک خانه و کاشانه خود کرده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید